Välkomna till Misans blogg!

Alla inlägg under juni 2013

Av Misan - 30 juni 2013 12:13

Hej! Jag läste igenom mitt inlägg om önskesimmar och jag ville bara säga att jag har gjort önskesimmar men jag gjorde bara två stycken, och ni har önskat nästan tio. 


Jag ska redigera inlägget lite, så om ni vill läsa inlägget/önska en sim, så finns det här.


Jag har nämligen planer på att ta upp önskesimmandet igen :D


   


Lukas och Sarah, de två enda önskesimmarna jag gjort. 

Av Misan - 29 juni 2013 12:49

För er som inte har laddat ner Sunlit Tides ännu för att det är för dyrt, passa på! 


Det är fram till imorgon mer än halva priset på världen. Sunlit är en paradisö, som dom antagligen vill sälja nu när Semesterparadis precis kommit ut! 



Premiuminnehållen man kan få är:


Ånga På-bastu

 

 

Ta en paus från världens bekymmer och låt kroppen, sinnet och själen få nya krafter med en stillsam resa till en liten bit av paradiset! Upplev ett avslappnande hydroterapeutiskt dopp i kristallklart vatten, få nya krafter med ett uppiggande lerbad, eller luta dig bara tillbaka och njut av ångan. Ånga På-bastun lindrar dina smärtor och ger ditt bekymrade sinne frid. Så luta dig tillbaka, slappna av och upplev paradisets sköna stämning.


Läs mer här

 


Massagebordet Zentastiskt 

 

Känner du dig överarbetad? Trött och sliten? Eller vill du bara bli lite uppmjukad så att du kan tillbringa några fler timmar på gymmet? Då är massagebordet Zentastiskt det perfekta sättet att finna Nirvana. Dina simmar kommer att sitta som på nålar under akupunkturen, känna hettan under en massage med heta stenar, eller få en ångande romantisk massage – det är upp till dig!

 

Läs mer här


källa inga av bilderna är mina, de tillhör Sims 3 Store 

 


Standardutgåvan

 

Innehåller: Världen Sunlit Tides

1 nytt premiuminnehåll:

Ånga På-Bastun

2 450 SimPoints

1 200 SimPoints 

 

 

Guldutgåvan 

(klicka på fliken med namnet guld)  

 

Innehåller: Världen Sunlit Tides + Stillhetens Hem, som innehåller nya saker.

2 nya premiuminnehåll:

Ånga På-Bastun

Massagebordet Zentastiskt

 

4 350 simpoints 

 

2 100 simpoints









Vill du läsa mitt första inlägg om staden? Klicka här

 

   

Av Misan - 28 juni 2013 21:28

Nu har jag spelat på mitt hushåll som  heter festprissar. Jepp. Alla i hushållet har den egenskapen så de var de enda likheten jag kunde komma på för att döpa hushållet. 

Rörigt jag skriver.... 


     

Vanessa och fasnjagglömdevadhonheter och jag hade lite kul med poseplayern ;) 


 

Mitzy som är vampyr dansar med sin pojkvän, som också är vampyr, utanför huset bakom träden. 

Många är rädda för honom, men han e rätt en rätt biffig vampyr så jag förstår dom. 


 

Vetintevadhonheternr2 har börjat testa piano.


 

Eftersom hon brukar måla och gatukonsta

     

Wow, första simmen någonsin som typ nästan passar i en sån här :D 

 







Nu har dom åkt hem och två av dom tog examen och de andra två får åka tillbaka. Fast näe de orkar inte jag haha.









hejsan hejdå ledsen för dåligt inlägg 


Av Misan - 28 juni 2013 11:04

Jippis!!! 


Nu har så många fått sina semesterparadis! Kul för er 


Jag längtar skitmycket bara låt mig få spelet snälla snälla. Det är beställt!:DDD 



Men jag ska spela lite till på min familj Square (dom e inte fyrkantiga) och så får jag se om dom ska flytta till Isla Paradiso eller vad tusan världen heter. 

Just nu bor dom i CAS världen jag laddat ner så hehe det är inte jätte lyckat att ha semesterparadis där. De har inga fasta jobb men jag håller på att bygga upp en by för dom. 

Även om det kanske vore perfa att driva hotell där så har dom inte, det viktigaste. HAV! DOM KAN INTE  BADA I HAVET! 


Så det blir nog mina festprissar som får byta bana till semesterparadis efter universitetet eller min legacy. 


   

   


  

Bilden här är sjukt gammal, tonåringarna har växt upp och pappan har dött.

 

 

Båda dom här familjerna är nu på universitetet. 

Så vilken vore intressantast att följa, från universitet till SEMESTERPARADIS!? (jag har kommit på att det vore tråkigt att låta mina festprissar där uppe bo i bridgeport å gå upp klockan 13 varje dag) 

 


Av Misan - 24 juni 2013 16:59

Igår blev det lite medeltidsspelande, fast det hände inget kul så jag tog inga bra bilder ;(


Ni skriver så fina kommentarer :`) tack allihopa tack jag vill tacka alla som har *står på en scen bland tusentals människor med ett pris i handen och tårar i ögonvrån*


Föresten, jag måste tipsa om den här snygga klänningen till era simmar!!! 


Klänning, skor och örhängen CHARM


Det är ett set med ett par skor och ett par örhängen också! :D


Det står i inlägget där man laddar ner klänningen att sakerna är ungdom- vuxen men  längre ner under den första download knappen är det en bild på en med gråhårig sim å en tonåring. Under den bilden finns det en till downloadknapp så där kan man ladda ner klänningen + skorna för tonåringarna och åldringarna också. 

OBS! Sidan är på ryska så om du inte har turen att kunna ryska, så står det download på engelska :)

Jag översatte sidan (hänger med i google chrome).Jag bättre på kass svenska med lite engelska än ryska;) 


Download

 

 

 




   

- Väktaren ser er!!!! Han ser er!!! 



 - Han är där uppe han ser er, han ser allt ni gör ALLT!! Tacka väktaren och väck aldrig hans vrede! 


 

*andas snabbt* - Frukta väktaren! 


 

- Han har talat med mig. 

 

- Han sa att jag bara var en ynklig råtta *snyft*

 

- Sen bestämde jag mej för att bli en bättre simonit! Och idag står jag här och talar i Åsneborgs enda kyrka, den största Simonit-systern utanför Simonitia! HAHA! *ekar ut över de tomma bänkraderna*





Av Misan - 22 juni 2013 22:53

Heejjjsan! IGEN! :D WOHO 


Jag har inte fått så några kommentarer :( men jag hoppas att ni lämnar några på mina tidigare inlägg, och detta!!! För jag ska spela sims medeltiden nue och jag undrar om ni vill att jag ska skriva lite/visa bilder sen? 


Är ni intresserade? 


   





 


Oredigerad :/



 





Förlåt för flummigt inlägg

Av Misan - 22 juni 2013 22:10

Tog dessa med fler innan jag åkte till Island, jag har bara hunnit redigera dom här.

 Ville testa göra en annorlunda sim att fota! 


 



 

Av Misan - 22 juni 2013 15:55

Hejsan!!! 

Jag hade tänkt att visa i en guide hur man fixar raka linjer med terräng penseln i byggläget! 

I den här guiden gör jag en rabatt, men man kan ju använda samma teknik till vägar mm. 


 

Som ni er är det väldigt svårt att rita rakt med penseln, även om man har den fyrkantig. 


Verktyget hittar du i byggläget (F3) och sedan en gräsplutt ska du klicka på. Då kan du välja olika storlekar på penseln, om den ska vara rund, fyrkantig och hur stark den ska vara. 



 

Alla saker jag använder finns i byggläget. Jag la ut ett staket som jag ska ha runt rabatten, du kan lägga ut det sist också om du vill, eller inte alls!

 

Lägg golv runt området du ska måla. 



 

Välj en passande "färg" och börja MÅLA!

 

Om du ritar på golvet så kommer inte golvet färgas eller marken under golvet. 

Råkar det komma utanför,

 

Måla bara över det med den färgen som ska vara där.

Sunset Valley har ett gräs om heter höstgräs. 



Färdig målat! :D 

    

Om man vill kan man måla över med andra terräng-underlag! 

 

Fast det ville inte jag :P 

Det syns inte så tydligt men nu ska ni ta släggverktyget som du hittar i "verktygslådan" eller genom att enkelt trycka på K. 

Markera en golvruta och dra markeringen ut över alla golvrutorna och 

 

Släpp knappen! 

Nu är det jämna kanter!! 

  


Bara att börja plantera!



Sammanställning: 


Lägg golvrutor runt platsen du vill sova  färglägga, måla och sen ta bort golvrutorna!



 


   

 

Hej!

Jag har spelat Sims sen jag var 7 år och jag gillar det fortfarande.

Det hela började med The Sims 2, sen Medeltiden, sen det jag spelar bara nästan nu The Sims 3.

Jag skriver om mitt eget spelande, downloads buggar ibland små berättelser och saker som faller mig in.

Annars är jag galen i katter och Gaga. 

 

Jag gör gärna en gratis header till dej. 

blogg.se också.

 

Jag länkar inte bloggar, de som är länkade är de som jag läser. 

Men om du vill veta om du ska följa eller gilla bloggen,

läs bloggen istället för prestationen!

Lämna en kommentar, är det något som är dåligt, eller något som är bra?

Presentation

 

 

Copyright, ingen får ta mina bilder om jag inte sagt jag inte tillåtit något undantag!!!!

 

 

49 besvarade frågor

 

 

Hitta mig på thesims3.com som Misakatt, bli gärna vän med mig där! Klicka på bilden för att komma till min sida!

 

Mina egenskaper.

 

Kattperson, hetlevrad, älskar att bada, bokmal och dramatisk.

Följ mig gärna på instagram där jag heter Misakatten och lägger upp bilder på mest mina katter och min vardag :) 

Följ mig på twitter, misakatt där också ;)

Vill du spela något spel mot mig? Det vore kul! Sök på misansims eller misakatt så är det jag :)

     

    

Spelar du sims?
 Ja, MYCKET
 Nej, aldrig testat
 testat

     

Du får skicka frågor, tips till bloggens mail.

Vill du något annat får du självklart skicka det också!

Om du vill kan jag göra en header till dig, maila och berätta hur du vill ha den!

Jag tar emot gästinlägg och korta berättelser i bara en del eller två.

Om du har mer avancerade frågor, maila dom hellre istället för att skicka dem i frågerutan!

 

Hoppas du mailar till mig!

 

     

 

    

 

        

 

   

 

Vill du att jag ska länka din blogg?

Jag länkar bara bloggar jag läser dagligen!

Men var lugn, jag går in på i princip alla som länkat till sin blogg i kommentarerna!


Ovido - Quiz & Flashcards