Välkomna till Misans blogg!

Alla inlägg under mars 2013

Av Misan - 8 mars 2013 17:03

...vad jag hittade i vårt postfack idag!


Sen måste jag bara tipsa om LGR:s video om universitetsliv!


Av Misan - 8 mars 2013 07:38

Jag kommer vänta med att köpa universitets liv tills det blir billigare för seasons har sjunkit i pris redan

Av Misan - 7 mars 2013 20:16

Av Misan - 7 mars 2013 15:11

Jag vet att detta är kanske inte är en av mina intressantare inlägg men jag måste be om ursäkt för att jag inte är lika aktiv.
Detta är hur min vecka varit.

Måndag: inspelningsgrejimojs efter skolan.
Tisdag: Skola + red. Kom hem ca 20.45 å då e ja jättetrött
Onsdag: Gick på nycirkus. Åkte in mot stan direkt efter skolan
Torsdag: gått i skolan och nu e jag på båten hem :)
Fredag : skola och inget speciellt.

HELGEN ÄR JAG LEDIG!

Varje dag slutar skolan 14.30 förutom fredag men jag kommer inte hem förren kl 16.00-16.05

Av Misan - 5 mars 2013 14:15

Ännu ett download tips för er som har CC i era spel!


Idag vid den här tiden är jag inte hemma, så detta är tidsinställt och det är för att jag är inte säker på att jag ska hinna blogga den 5- te mars


Väldigt sött, ganska stort hår :) klicka på bilden för att komma till nedladdningssidan:D


Tidsinställt

Av Misan - 2 mars 2013 15:30

Det är Snöflingedagen och Dustin och Rebecka ska hålla i ett Presentparty! Tyvärr är hela det lilla huset värre en en svinstia så de går upp tidigt och börjar städa.Handfatet i köket är trasigt och smutigt, spisen är smutsig liksom toaletten, duschen och handfatet i badrummet. Alla sängar måste bäddas och det ska se fint

och "juligt" ut.

 

Rebecka "råkade" hamna under misteln samtidigt som Leighton...

   

Han är blå för att han är jättekall.

 

Mandi har visst vuxit  upp till tonåring...

 

Dustin blev lite besviken då han därför är det enda barnet i huset.


 

Han kan inte sluta stirra på den stora högen med presenter i mitten av vardagsrummet... 

 

Han får två presenter, en nallebjörn och ett dockhus. Han säljer båda två för att de ska ha råd med ett nytt hus.

 

Han visar upp sina scout-märken för Mandi som faktiskt blev imponerad!

Jag kanske har glömt att skriva att Rebecka har toppat karriären Barnskötare och färdigheten målning..? När man toppar Barnskötare karriären så får man en dagisbil, med blommor och typ smailisar på.

Den sålde Rebecka och nu har dom råd med sitt nya hus!!!!!!!!!!!

 

Här är huset! Jag har byggt det efter en ritning/bild på ett hus från alla utsidor, så insidan av huset är helt ultramegasuperduperskämsigtdåligtFULT!  Jag är dock ganska nöjd med utsidan... Förutom taket på

baksidan där det typ faila sönder tack vare mina kunskaper som inte finns i byggläget...


   

Samma natt kom det en inbrottstjuv...

 

Polisen kom till platsen jättesnabbt, men som alltid i mitt spel så är polisen en dålig polis (kan inte polisen vinna över de där små inbrottstjuvarna utan muskler?) så tjuven stack med min billiga byrå och något mer som jag inte minns...

   

Snöbollskrig med barnskötar-barnen.

 

Dustin vaknar trött en morgon. Han var ledig dagen innan pga för mycket snö och nu är det skola. *gäsp*

Då får han ett meddelande, skolan är stängd idag också! Och inte nog med det, det är hans födelsedag!!! (och sista dagen på vintern)

Det är fredag så hans mamma har inga barn att passa den dagen heller. GUD vad lyxigt!

 

Han ber sin mamma om att att få ha en fest. Han får inte ha en fest säger hon, men han får ha ett litet firande!

Han bjuder in Mandi och Leighton. Rebecka tyckte det vore kul för Leighton att vara med på Dustins födelsedag.

 

Rebecka går till provotionsbutiken (älskar den butiken , billiga presenter och det finns alltid ngt man kan ge när man inte vet vad man ska ge)

 

De två gästerna kommer, Leighton och Rebecka stannar inne medan...

 

... Mandi och Dustin leker tagare utomhus.

 

Helt plötsligt ställer sig Rebecka på knä och friar till Leighton, han blir chockad men svarar med ett lyckligt:

- ja, ja , ja, JA! Självklart!

 

Rebecka och Leighton går ut till köket där Dustin står och förbereder sig för att blåsa ut ljusen på sin födelsedagstårta.

 

   

(tårtan stinker inte, det är en gammal tallrik bredvid...xD)

 

Ny upplåst klädsel till Dustin. Kanske inte riktigt hans stil. Han är ju uppfostrad av en mänsklig sim, inte på en annan planet med en alien.

 



 

Det första han gör är att fixa ett bus.

 

han märkte inte att Rebecka kom ner för trappan och såg precis vad han gjorde...

 

Nu har han inte sömn som ett behov längre, nu är det hjärnkapacitet.

 

En skanner.

            

Rebecka låter Dustin ta hand om barnen en dag och går ut på en dejt med Leighton.

 

De håller ett privat bröllop. De tycker det är lättast, utan en massa jobbiga gäster som måste vara nöjda.

       

Ganska fiffigt att ha en alien i huset ibland.

 

Leighton flyttar in i huset och med Rebeckas hjälp kommer han i form igen för han ligger efter väldigt mycket i sin karriär, stjärnidrottare. Som den ambitiösa sim han är hade han en smula panik när han inte fått den befodran han ville ha.

 

Ännu ett tillskott familjen som hittades i Dustins sovrum.

Av Misan - 2 mars 2013 13:34

 

En lysade tavla värd några hundra ;)

 

Familjen hade tänkt gå till höst-festivalen om det inte vore för det eviga regnandet!

 

Dustins första skoldag. Det var läskigt men gick väldigt bra, han har kom inte i bråk eller liknade.    

Under tiden Dustin var i skolan passade Rebecka barnen. De stannade från kl 9  tills kl 19 varje mån-torsdag.

Senare på dagen kom det också ca 4 barn dit och skulle leka och göra läxor. Dustin fick leka med dom och se till att de hade roligt.

 

När alla åkte hem satte sig Rebecka och Dustin i lugn och ro och gjorde Dustins läxor.

 

Dustin är konstnärlig men har inte lika mycket erfarenhet som sin mamma ;)

       

Deras lilla hus.


 

Dustin fick åka på sin första skolutflykt till Folkteatern! Han hade väldigt roligt. På teatern fanns det en massa gitarrer och instrument. Dustin är en virtous så han kanske har planer på att börja jobba där när han blir stor.

 


En till lysande målning värd några hundralappar. De sparade fortfarande till sitt nya hus.

 

Från folkteatern fick Dustin en spegel! Den sålde han för 500 simdaler. De hade bara ca 4000-5000 simdaler kvar!


 

En dag gick Dustin och Rebecka till stadsparken för att gå på höstfestivalen! Rebecka berättade hur hon hade vunnit en korvätartävling i somras och efter en stunds tjatande av Dustin stod Rebecka där med paj i hela ansiktet.

   

En självklar vinnare :))

 

Rebecka vann en RIKTIGT god limepaj som de delade på.

   

Rebecka verkade mer rädd än Dustin i spökhuset ;)

   

Över natten föll det ner snöööööö  och hela Sunset Valley färgades vit:

 



  

Dustin vaknade och kunde inte se ut genom fönsteret! Det var så frostigt och kallt !!! Eftersom det var Lördag var han ledig från skolan och han sprang ut genom dörren och tog på sig vinterkläderna i bara farten.

 

Rebecka däremot fick ta hand om ett litet barn. Flickans föräldrar var bortresta, eller Rebecka hade inte fått veta mer än att dom inte kunde ta hand om flickan idag. Rebecka fick ge barnet frukost och ta hand om henne.

 

Dustin hade bestämt sig för att göra en armé med snögubbar!

       

Tillslut kom även Rebecka och Joann ut.


 

 

Dustin lekte med Joann som flickan heter en stund tills han tröttnade.

 

Joann kröp in i huset igen...

       

På söndagen däremot var det inga barn som behövde passas, mer än Dustin förstås! De åkte till vinterfestivalen och Rebecka verkade vara väldigt duktig på skridskor. Hon sa att hon hade tränat på rullskridskor förra sommaren.

 

Dustin tyckte inte om skridskor, han ville åka snowboard!

     

Rebecka tittade på när Dustin tränade på snowboard med en rykande kopp kaffe i handen.

   

Måndagen kom igen...

   

På kvällen ringde Leighton igen som han gjorde nästan varje vecka och frågade om Rebecka ville följa med på en dejt. Denna gången tackade hon faktiskt ja och de möttes vid en fiskedamm i utankanten av staden.

 

Rebecka tyckte Leighton var en riktigt gullig kille, han var även familjeinriktad.

 

Kvällen slutade med att dom blev ihop. Rebecka visste inte om det skulle hålla, så hon tänkte hålla förhållandet lite lågt inför Dustin. Tills hon var säkrare på vad hon gjorde.

 

Dustin skulle ju faktiskt behöva en fadersgestalt.

   

Dustin fick en ny bästis. Han beskrev Mandi som den sötaste, snällaste tjejen han någonsin mött! Jag tror han är lite kär ^^

Mandi sov över en natt.

 

Hon fick sova i igloon, för det vågade inte Dustin göra.

   

På morgonen skrev Rebecka ett kärleksbrev till Leighton. Gulligt.





Jag har startat en ny omröstning så kolla rösta gärna är ni snälla!


ps. vad är bäst? Långa delar av Nordengren (som typ dom två första) eller uppdelade i olika inlägg som kommer ut flera gånger om dagen? (typ tre ggr, beror ju på hur mkt jag har spelat)




Av Misan - 2 mars 2013 10:15

 

Rebecka målade en tavla värd ca 1030 simdaler strax efter hon hade maximerat målarfärdigheten.

Hon sålde tavlan för att den lilla familjen ska samla pengar till ett nytt hus vid stranden av sunset valley.

 

Bild på Dustin

 

Tavla på huset de bor i för tillfället.

 

Varje dag kom det fyra barn till Rebecka, och varje morgon vaknade Dustin skrikande. Det var tufft att ta hand om fem småbarn samtidigt men hon klarade det, på egen hand.

 

Det var spökeridagen och alla hade ledigt från jobb och skola. Rebecka och Dustin gick på promenad till stadsparken i ösregnet. 

   

Senare samma kväll blev Dustin ett barn! WiHOOO! Nu kanske han kan hjälpa till lite och klara sig på egen hand mer.

   

 

Hej!

Jag har spelat Sims sen jag var 7 år och jag gillar det fortfarande.

Det hela började med The Sims 2, sen Medeltiden, sen det jag spelar bara nästan nu The Sims 3.

Jag skriver om mitt eget spelande, downloads buggar ibland små berättelser och saker som faller mig in.

Annars är jag galen i katter och Gaga. 

 

Jag gör gärna en gratis header till dej. 

blogg.se också.

 

Jag länkar inte bloggar, de som är länkade är de som jag läser. 

Men om du vill veta om du ska följa eller gilla bloggen,

läs bloggen istället för prestationen!

Lämna en kommentar, är det något som är dåligt, eller något som är bra?

Presentation

 

 

Copyright, ingen får ta mina bilder om jag inte sagt jag inte tillåtit något undantag!!!!

 

 

49 besvarade frågor

 

 

Hitta mig på thesims3.com som Misakatt, bli gärna vän med mig där! Klicka på bilden för att komma till min sida!

 

Mina egenskaper.

 

Kattperson, hetlevrad, älskar att bada, bokmal och dramatisk.

Följ mig gärna på instagram där jag heter Misakatten och lägger upp bilder på mest mina katter och min vardag :) 

Följ mig på twitter, misakatt där också ;)

Vill du spela något spel mot mig? Det vore kul! Sök på misansims eller misakatt så är det jag :)

     

    

Spelar du sims?
 Ja, MYCKET
 Nej, aldrig testat
 testat

     

Du får skicka frågor, tips till bloggens mail.

Vill du något annat får du självklart skicka det också!

Om du vill kan jag göra en header till dig, maila och berätta hur du vill ha den!

Jag tar emot gästinlägg och korta berättelser i bara en del eller två.

Om du har mer avancerade frågor, maila dom hellre istället för att skicka dem i frågerutan!

 

Hoppas du mailar till mig!

 

     

 

    

 

        

 

   

 

Vill du att jag ska länka din blogg?

Jag länkar bara bloggar jag läser dagligen!

Men var lugn, jag går in på i princip alla som länkat till sin blogg i kommentarerna!


Skapa flashcards