Välkomna till Misans blogg!

Alla inlägg under januari 2013

Av Misan - 13 januari 2013 10:50

Jag är jätteledsen för ingen som helst bloggning på flera veckor(?)!!!!!!!!!!!  



Jag har faktiskt inte suttit vid datorn på hela den tiden utan jag har gått i skolan, börjat med saker efter skolan igen, fått läxor, varit med kompisar osv... Men den ursäkten är inte bra! Jag vill bara tacka er för att ni har smugit in på min blogg även om jag varit så oaktiv!

 

Ca tretton besökare per dag, men inga inlägg!   Tack!


Medan jag var borta så spelade jag lite på min familj Jade!

  

Lo Jade 

Egenskaper: Skicklig skulptör, social dagslända, flörtig, vegetarian, konstnärlig.

Lo Jade är mamman i familjen. Hon är en konstnär och skulptör. Hon blir vuxen om tre dagar.

Hon växte upp i Appaloosa Plains, med snö, sol och regn mest hela tiden. Men hon älskade alltid de varma länderna med sol året runt och utan kalla vinterdagar. Så varje vinter åkte hon till Lucky Palms, där hon även fann insperation till sina tavlor i det vackra vattnet.

I Lucky palms hittade hon även sin stora kärlek Tom Jade, så efter ett tag flyttade hon in till honom och de gifte sig.


 

Men när de fick en dotter så var huset för litet så de flyttade till ett större. Lo började längta tillbaka till sin hemstad så nyss flyttade igen... Till Appaloosa Plains...

 

Tom Jade

Egenskaper: Vegetarian, geni, tungsovare, atletisk, vänlig

Tom är en läkare på nivå 5. Om tre dagar blir han vuxen. Han är väldigt mycket på jobbet, men när han är hemma försöker han vara så mycket som möjligt med sin dotter.

 

Tom jobbar mycket hemma, han älskar att spela schack, läsa böcker, och vara med sin familj. Han växte upp i Lucky Palms och hade aldrig sett snö innan han flyttade iväg med Lo och Lejon.

Tom mötte Lo på stranden när hon målade av vattnet.

 

Lejon Jade

Egenskaper: Lätt imponerad och älskar värmen

Lejon blir barn när som helst (ska jag kanske lägga upp en bild på henne då?).

Hon är väldigt posetiv och duktig på det mesta, men att lära sig nya saker är svårt.  Hon har lärt sig en del på xylofonen men `hon kommer nog inte spela så mycket gitarr. Hon har precis varit ute i snön för första gången med sin pappa och hon älskar att leka runt i, men hon verkar inte gilla kylan så mycket.



 

Hon är inte gjord i CAS så jag har inte ändrat hennes utsseende nåt. Jag älskar verkligen hennes baddräkt.

  

Jag tycker hon blev väldigt söt för att inte redigerat henne eller något. Detta är hennes sovkläder.

   



Sen gjorde jag även en sim i CAS, men jag har inte spelat med henne.


   

Den log och drog ut munnen så den ser väldigt failad ut just på den bilden, men jag har fixat den ganska mycket mer...



Vill ni se mer av familjen Jade?

Ps. när jag tänker Jade tänker jag Jad(e) lite engelskt, inte JadE om ni fattar... Hoppas det!


Misan






Av Misan - 10 januari 2013 19:46


Nej det gör jag inte alls....



JO DET GÖR JAG!!

Nejnejnejnej...


Jag tycker jag har blivit väldigt oseriös... Är det något som irreterar er, jag menar, jag har idétorka.

Då blir det helt kaotiska inlägg, jag menar allt på bloggen är som ett bombnedfalll......^^

Vad tror ni om mitt inlägg innan, om berättelsen? Har du inte läst det, snälla gör det!!!!

   

Mitt simsiga småbarn

Av Misan - 8 januari 2013 17:35

     BLÖÖÖÖÖÖÖ!!!! (Har slut på bra ord att börja inlägg med)

Uppdatering!:

Nu är sändningen slut, jag såg inte allt om unerversitetet men det räcker, jag behöver ju inte veta allt som årstider kunde man ju redan innan man ens hade det ....

För att läsa en massa spam på twitter, följ MisakattDisa !  


Jaha... Elller .... vad nu då??



  (lite hur jag känner mig)


Jag hoppas alla som går i skolan haft en bra första skoldag! För de flesta skolor började idag... I allafall den jag går på.... Hehheeee....


  (me)


Jag tror inte man ska lyssna på typ snabb pop när man ska skriva... *byter till nästa låt... och nästa... och nästa...*

Jag tror jag får göra en ny spellista med "inläggmusik"... Om vi inte vill att alla inlägg ska bli så ...:iga...


YES NU KOM SKYFALL!!! NU KAN JAG SKRIVA EN STUND UTAN STRESS!


"I own you, let the skyfall, face it all togehter..."


Här kan ni läsa hela texten....


Vad var rubriken nu igen?

  

 


Vad är det för rubrik egentligen?


JUSTE! DET VAR DÄRFÖR JAG SKREV INLÄGG!!!!!!!!!!!!


Jo, i den nya omröstningen som du kan rösta i om du tittar ditåt ->

Den handlar om om bloggen var roligare/bättre när det fanns en berättelse. Ärligt talat tycker jag det var roligare att få skriva och publicera i stället för att lalla runt som jag gör i de flesta inlägg... (INGET MER ...::ande SNÄLLA SLUTA) Jag skriver till mej själv...

MEN!!!

Jag har skrivit på en berättelse (ni som läste det HÄR inlägget vet redan detta...)  som är lite i "simsregler" så den skulle jag kunna publicera.

Jag har sktivit den som en bok, jag håller fortfarande på med den. Jag vet hur jag kan lösa alla problem, jag har en massa olika slut, i nåt fall tar det slut nästan precis lite efter så långt jag skrivit, men det kan jag ju ändra om ni tycker om den!   

Vilket jag inte vet om ni kommer göra...

Frågan är bara. Ska jag skriva om den till en serie eller ta den som en bok (med lite "illustrationer förstås!) ??

Om jag gör den som en serie blir det nog ganska svårt, det är liksom attakerande varulvar och häxor uppe i trädtoppar som dyker neråt...



KOMMENTERA OCH FUNDERA PÅ DET NI!  



Det var också en grej om kommentarerna! Jag vill gärna vara med i tävlingar, det är jättekul att fota bilder som man sedan skickar in till någon osv...

MEN - Jag är med i så många som möjligt i princip MEN det betyder inte att nån ska komma inn hit som aldrig kommenterat förut -kanske inte ens varit på bloggen- helt plötsligt förvänta sig att jag blir glad av en Hej, fin bild, vill du vara med i min tävling  eller Hej, bra blogg. Kolla gärna in min ;)

Svar:Den där fina bilden var en bild på ett lagg med en frisyr och jag vill kanske vara med i din tävling men nu är jag sur på dej.

Svar2: Ska jag Kolla in din blogg?

Ta inte detta personligt, jag älskar när bloggar jag verkligen läser och ser upp till, följer frågar mig nåt sånt :D men om du aldrig ens varit inne på min blogg innnan och skrivit precis samma sak överallt så NEJ TACK!

Glöm inte  rösta i omröstningen eller KOMMENTERA OM SERIEN/HISTORIAN!


Nu ska jag kolla på livesändningen!



Av Misan - 5 januari 2013 18:07

Jag var ju med i en tävling på spacesims och nu visar det sig att jag vann, sindra sa det till mej och jag trodde henne inte riktigt.... Jag menar det är väl inte jag som är den med tur eller?


Just nu är jag bara helt såhär:


   *SMILE*




Någon som har ett super bra tips på downloads på store? Som ni kanske alltid velat ha eller kanske tillochmed har och tycker är super??

Gärna något ganska unikt då jag tycker att det inte är värt att köpa något som är likt något som redan finns i spelet...

Någon frisyr eller så kanske?

   

På tal om unikt visar jag den här färgglada simmen som skulle vara med i en berättelse för ett tag sen

 

 

 

Misan

Av Misan - 5 januari 2013 11:58

Detta är bara ett slarvinlägg, yes, read it if you want to, but it sucks...



Jag ville bara säga att jag är uttråkad och undrar om alla här vet att jag heter Misakatt på sims3.com så bli gärna vän med mig där! Spela Ruzzle med, där heter jag misakatt eller misansims... vet ej...

Hoppas allt går bra för erat simsande!

Jag tycker att den här bloggen är väldigt tråkig, vad tycker ni??

Igår hade jag 46 besökare, tack så mycket!

Glöm inte rösta i den nya omröstningen!


        

Idag är  fyller faktiskt bloggen 200 dagar, och jag har hållt på sen i slutet av juni.

Jag minns hur man fick nästan inga besökare, och om man googlade på misan så kom mina kommentarer på fantas blogg hö   gre upp i söklistan än min blogg ens.

Så mina kommentarer vad kändare än min blogg...

Innnan jag bytte till misansims.bloggplatsen.se och hade misansimsblogg.bloggplatssn.se så fanns faktiskt bloggen med på  förslagen när man sökte **stolt**


Nu känner jag att jag skriver som en toka... Ska jag fortsätta eller inte...? Jaja...


Hoppas alla överlevt läsa den här osammanhängande text för nu är det bara en sak kvar!


Jag är med i en tävling hos simsmixy! Klicka här för att vara med, det krävs att man har ett konto på sims3.com annars är det fritt att vara med.



 

Nu ska jag spela lite sims, jag ska kanske lägga upp lite bilder från det på bloggen?


Glöm inte omröstningen!

Misan


Av Misan - 4 januari 2013 12:53

  Hej! Sindras interljuv är klar och hon har svarat på frågorna.

Ps. Kan någon hjälpa mig med länkarna? För när jag gör länkar funkar de typ inte. Jag markerar det som ska vara länk och sen trycker jag på knappen med en kedja, då skriver jag in URL:et där det står att jag ska göra det och sen när jag sparar inlägget funkar inte länkarna... Testa bara dessa länkar i texten!

Tack för hjälpen Sims3tjejen!!

Jag är också med i en utlottning på spacesims! Där får man vara med i en utlottning och om man vinner får man ett gratis storeföremål! Najs va?


Hej Sindra!



Hur länge har du spelat sims 3?
Sedan julen 2011.
När startade du din simsblogg?
Jag startade min simsblogg den 15 augusti 2012. Jag blev inspererad av Fantasims3 och då tänkte jag, Varför inte starta en egen simsblogg? Tönt
Är din simsblogg din första blogg?
Ja, det är min första blogg.
Vad bloggar du mest om på bloggen?
Hmm jag försöker ju variera mig så mycket som möjligt så det är svårt att säga.
Vilket är ditt första simspaket?
Mitt allra första sims är The sims 3 och min första expantion är Destination världen. Flygplan Ö med palm
Spelar du The Sims 2?
Nej men jag har gjort det ett väldigt litet tag.


Fick du några nya simspaket i julklapp förra året?
Nej inga sims 2012.




Hoppas detta var ett bra pris, annars får ni säga till. Jag tyckte det var roligare än att vinna en länk och det har hon ju redan


Glöm inte att rösta i den nya omröstningen!

Misan och Sindra

Av Misan - 1 januari 2013 01:37

Jeppo, nu är det 2013, hoppas detta kommer bli ett bra år för alla er där ute.

Själv har jag just kommit hem från någon slags nyårsfest med två andra familjer..

Hoppas ni har haft det lika bra, GOTT NYTT 2013!


 

Första bilden 2013!




Misan

   

 

Hej!

Jag har spelat Sims sen jag var 7 år och jag gillar det fortfarande.

Det hela började med The Sims 2, sen Medeltiden, sen det jag spelar bara nästan nu The Sims 3.

Jag skriver om mitt eget spelande, downloads buggar ibland små berättelser och saker som faller mig in.

Annars är jag galen i katter och Gaga. 

 

Jag gör gärna en gratis header till dej. 

blogg.se också.

 

Jag länkar inte bloggar, de som är länkade är de som jag läser. 

Men om du vill veta om du ska följa eller gilla bloggen,

läs bloggen istället för prestationen!

Lämna en kommentar, är det något som är dåligt, eller något som är bra?

Presentation

 

 

Copyright, ingen får ta mina bilder om jag inte sagt jag inte tillåtit något undantag!!!!

 

 

49 besvarade frågor

 

 

Hitta mig på thesims3.com som Misakatt, bli gärna vän med mig där! Klicka på bilden för att komma till min sida!

 

Mina egenskaper.

 

Kattperson, hetlevrad, älskar att bada, bokmal och dramatisk.

Följ mig gärna på instagram där jag heter Misakatten och lägger upp bilder på mest mina katter och min vardag :) 

Följ mig på twitter, misakatt där också ;)

Vill du spela något spel mot mig? Det vore kul! Sök på misansims eller misakatt så är det jag :)

     

    

Spelar du sims?
 Ja, MYCKET
 Nej, aldrig testat
 testat

     

Du får skicka frågor, tips till bloggens mail.

Vill du något annat får du självklart skicka det också!

Om du vill kan jag göra en header till dig, maila och berätta hur du vill ha den!

Jag tar emot gästinlägg och korta berättelser i bara en del eller två.

Om du har mer avancerade frågor, maila dom hellre istället för att skicka dem i frågerutan!

 

Hoppas du mailar till mig!

 

     

 

    

 

        

 

   

 

Vill du att jag ska länka din blogg?

Jag länkar bara bloggar jag läser dagligen!

Men var lugn, jag går in på i princip alla som länkat till sin blogg i kommentarerna!


Ovido - Quiz & Flashcards