Välkomna till Misans blogg!

Direktlänk till inlägg 1 november 2012

Specialhistoria: Rosa Händer

Av Misan - 1 november 2012 11:00

Jag tänkte göra en liten historia medan jag var borta, den är baserad på spökhistorian Rosa händer som är jättebra! Det är inte såååå många bilder, btw så är det bara en del så att ni inte väntar på mer sen..




Det var en gång en flicka som hade fått pengar av sin mamma till att köpa en skiva.

Hon tittade runt i affären tills hon hittade en skiva som hette rosa händer med rosa omslag.

Killen som jobbade i skivaffären såg rädd ut när han såg vad flickan valt för skiva och sa genast, lite nervöst:


- Om jag var du skulle jag inte köpa den skivan, vi har andra som är mycket bättre!

-  Men jag vill ha den skivan, sa flickan bestämt.

- Okej, men lyssna aldrig på den ensam. Det är farligt!

- Nejdå, hur mycket kostar den?

Så fort flickan kom hem satte hon i skivan i cd-spelaren. Hennes mamma och pappa var på jobbet och hon var ensam hemma.

Bandspelaren började spela med hög stämma:

 

Rosa händer, rosa händer, hittar ett hus, hittar ett hus


Rosa händer, rosa händer hittar en dörr

 

Det knackade på dörren, flickan blev rädd men öppnade dörren och låten fortsatte.


Rosa händer, rosa händer, hittar en flicka, hittar en flicka.

   

Senare på kvällen kom flickans föräldrar hem och hittade sin dotter död på dörrmattan med rosa handavtryck på halsen.





 
 
Rebecca

Rebecca

1 november 2012 12:26

Jag har hört den här föut men då var den lite anorlunda... :)

http://thesims-life.bloggplatsen.se

 
Mapacha

Mapacha

1 november 2012 18:54

Damdamdaaaaam =)

http://www.mapachasims3.bloggplatsen.se

Misan

9 november 2012 08:33

Haha, :)

 
isa

isa

1 november 2012 21:34

Det där rosa märket "ritade" du väl till med paint eller något
"rit-program" :D O den var bra ;D

http://isanssims3blogg.bloggplatsen.se

Misan

9 november 2012 08:37

Hej isa. Det var i gimp jag ritade märkena!!! Paint är lite för dålig bildupplösning på för den bilden. Jag ville ha det lite suddigare....

Bra att du tyckte om den!

 
Ingen bild

Julia

2 november 2012 12:59

Om du menar rosa handen så fattar jag vad du menar men den går ju så här rosa handen, rosa handen hittar ett kvarter" .. flickan blev helt i trans .. "rosa handen, rosa handen hittar en trappa
,rosa handen , rosa handen hittar en port,hittar en port, rosa handen, rosa handen hittar en dör,hittar en dör, Utanför rummet hörde flickans mamma musiken och rusade rakt in i rummet och såg sin flicka med illrosa hand stypta runt hennes hals.

 
Ingen bild

Någon simsnörd

2 november 2012 21:34

jag har också hört den, men då var den så här: En flickas föräldrar skulle vara borta en kväll och flickan skulle var ensam hemma. Hon hade tråkigt så hon gick ner till butiken för att köpa en skiva. Det fanns ''Jag och mina tår'' som hon tyckte lät för tråkig, och ''I mumindalen'' som hon tyckte lät för barnslig. Då valde hon skivan ''Rosa händer''. Killlen i kassan sa att hon måste vara vuxen för att köpa skivan, men då sa hon skulle köpa den till sin mamma. När hon lyssnade på den var lät den ''rosa händer är vid ditt hus...'' hon tyckte den lät läskig så hon försökte stänga av den, men det gick inte. Så sa den ''Rosa händer är vid din dörr...'' då försökte hon ta ut skivan, men det gick inte heller. Då lät den ''Rosa händer är i ditt rum, är i ditt rum...''. Då försökte flickan dra ut kontakten, men den satt fast. Nästa morgon ropade hennes mamma ''Gumman, frukosten är klar.''. Men flickan kom inte så hon gick in till rummet, och då var hon strypt med rosa avtryck på halsen... Men sådana små historier brukar ändras.

Misan

5 november 2012 15:15

Dom brukar vara lite annorlunda. Jag ändrade det som jag brukar berätta lite med för att den skulle passa med bilderna...

 
Ingen bild

Nickim010

24 december 2012 21:22

Jag har också hört den men i vår skola berättar vi den så här.

Det var en gång en flicka som skulle köpa en skiva. Hon valde en som hette rosa händer. Kassören sa.
-Lova mig att du aldrig lyssnar på den ensam. Flickan lovade och gick derifrån. När hon kom hem var hon ensam. Hon tänkte noga på vad kassören sa men hon var så nyfiken så hon gick upp på sitt rum och satte på den. Det kom ingen musik så flickan trodde cd.spelaren var trasig. Hon stängde av den och gick och la sig. Efter några timmar vaknade hon av att cd spelade. Rosa händer, rosa händer, rosa händer. Det var en ung flicka som sjöng det långsamt. Hon gick och stängde av cd-spelaren och la sig igen. Hon var säker på att hon hade stängt av den. Efter ytterligare några timmar vaknade hon igen. Skivan spelade igen men hon tänkte. Nu när den funkar kan man lyssna på den. Flickan sjöng allt ljusare för varje mening.
-Rosa händer under huset.
-Rosa händer över huset.
-Rosa händer öppnar dörren.
-Rosa händer går i trappan.
-Rosa händer vid din dörr.
-Rosa händer bakom byrån.
-Rosa händer under sängen
-Rosa händer bakom ryggen.
-Rosa händer vid din Hals. Hals hade varit det ljusaste och mest skrämmande ordet i sången. Cd tystnade och flickan somnade och vaknade inte mer.

Nästa morgon när hennes mamma skulle kolla till henne så hittade hon två rosa handavtryck under huset, över huset, vid dörrhandtaget, i trappan, vid flickans dörr, bakom byrån, under sängen, på flickans rygg och på hennes hals.

Fråga mig inte hur hon kom under huset. Det vill jag också veta.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Misan - 13 augusti 2014 16:45

Hej!    För er som inte vet det än är demon till sims 4 CAS ute till alla som vill ladda ner det nu, vilket är awesome.  ...

Av Misan - 2 oktober 2013 13:00

Jag har tänkt göra en selfsim men åååååååå jag känner att dator skulla lämnas sönderslaget efter bara första slidern. 1000000 spring till spegeln också på första slidern, så nej ingen selfsim idag :)     Istället gjorde jag något jag funderat p...

Av Misan - 30 september 2013 08:45

Hej igen!  I min PGC heter den nuvarande arvingens fru Idun. Jag gjorde henne i CAS som tonåring och flyttade in i kvarteret.  Det klickade direkt och jag måste säga att jag blev nöjd med henne! Jag tog en liten photoshoot med henne idag, titta g...

Av Misan - 29 september 2013 12:10

Hej hej!  Jag måste eftersom jag är en typisk bloggare börja med att beskriva in i detalj hur glad jag blir dom gångerna jag faktiskt varit inne på bloggen och sett hur många som ändå kommer hit, varje dag!  11 pers kanske inte du tycker är många...

Av Misan - 26 augusti 2013 20:31

Eftersom jag är lite galen i att få mitt spel snabbare, och snabbare och snabbare så har jag avinstallerat övernaturligt och lagt den övernaturliga familjen på datorn skrivbord.      Men nu till mitt kvarvarande hushåll, Cameran!     Jag...

   

 

Hej!

Jag har spelat Sims sen jag var 7 år och jag gillar det fortfarande.

Det hela började med The Sims 2, sen Medeltiden, sen det jag spelar bara nästan nu The Sims 3.

Jag skriver om mitt eget spelande, downloads buggar ibland små berättelser och saker som faller mig in.

Annars är jag galen i katter och Gaga. 

 

Jag gör gärna en gratis header till dej. 

blogg.se också.

 

Jag länkar inte bloggar, de som är länkade är de som jag läser. 

Men om du vill veta om du ska följa eller gilla bloggen,

läs bloggen istället för prestationen!

Lämna en kommentar, är det något som är dåligt, eller något som är bra?

Presentation

 

 

Copyright, ingen får ta mina bilder om jag inte sagt jag inte tillåtit något undantag!!!!

 

 

49 besvarade frågor

 

 

Hitta mig på thesims3.com som Misakatt, bli gärna vän med mig där! Klicka på bilden för att komma till min sida!

 

Mina egenskaper.

 

Kattperson, hetlevrad, älskar att bada, bokmal och dramatisk.

Följ mig gärna på instagram där jag heter Misakatten och lägger upp bilder på mest mina katter och min vardag :) 

Följ mig på twitter, misakatt där också ;)

Vill du spela något spel mot mig? Det vore kul! Sök på misansims eller misakatt så är det jag :)

     

    

Spelar du sims?
 Ja, MYCKET
 Nej, aldrig testat
 testat

     

Du får skicka frågor, tips till bloggens mail.

Vill du något annat får du självklart skicka det också!

Om du vill kan jag göra en header till dig, maila och berätta hur du vill ha den!

Jag tar emot gästinlägg och korta berättelser i bara en del eller två.

Om du har mer avancerade frågor, maila dom hellre istället för att skicka dem i frågerutan!

 

Hoppas du mailar till mig!

 

     

 

    

 

        

 

   

 

Vill du att jag ska länka din blogg?

Jag länkar bara bloggar jag läser dagligen!

Men var lugn, jag går in på i princip alla som länkat till sin blogg i kommentarerna!


Skapa flashcards