Välkomna till Misans blogg!

Alla inlägg under oktober 2012

Av Misan - 13 oktober 2012 10:51

Hej , idag har jag laddat ner en två fina frisyrer från Anubis och Peggy!!

Klicka på bilden för att komma till nedladdningssidan. Du kan ladda ner både i package och simpack!




Detta är ett jättefint hår från Peggyzone.  För vuxna, ungdomar, tror jag.

   Den här frisyren har Peggy gjort, men anubis har förbättrat den lite, typ...

Finns för alla åldrar!!




Det var allt jag hade för den här gången, HEJDÅ!!



Misan

Av Misan - 13 oktober 2012 07:00

5:e delen, jag vill veta vad DU tycker om den, om det blir sämre än vanligt , eller om delen var bra fotad? Snygga kläder? Passande kläder? SKRIV!

Tidigare delar här!





När jag gått ut såg jag mig omkring. Även om jag var tidig stod han där och väntade på mig, precis som han hade lovat.

 

- Hej, sa han.

- Hej, vad ska vi hitta på idag?

- Vi kan väl gå runt lite på promenad. Vi kommer säkert på något.

 

Dagen blev ännu roligare och trevligare än den gången jag tidigare mött honom.

 

Vi klappade en vildhäst, eller jag gjorde det.

 

Gustav stod brevid och såg på hästen, han såg ganska rädd ut. Vi gick runt i Paris och hade roligt. Pratade, gick, sprang, skrattade. Jag kände att jag gillade Gustav mer och mer.


 

 När det började skymma satte vi oss på en bänk bredvid Parisehjulet.

- Det börjar bli lite kallt, huttrade jag.

 

Jag lutade mig mot honom, han la armen över min axel och jag slutade huttra.

 

- Jag tror jag måste gå nu, jag ska till mataffären.

 

- Vänta lite grann bara.

 

Han lutade sig framåt. Han kysste mig. Eller det var en lögn, jag kysste ju tillbaka.

 

- Ömh, jag tror dom behöver mig på affären, jag måste gå! ropade jag och sprang iväg.

 

Det hade varit en lång dag och alla nya varor behövde prissättas så jag var väldigt trött när arbetet var slut.

 

Jag var lat så jag tog en taxi hem.

   

Herregud, vad ska jag säga till honom? 

Om jag skulle vara ärlig mot mig själv så var jag rädd att han skulle lämna mig, som Clifford, Gustav var för perfekt för att jag skulle låta honom gå.

Av Misan - 10 oktober 2012 16:46

När man köper destination världen kommer det med tre semester/äventyrs orter.

Städerna ligger i Kina, Egypten och Frankrike.

staden i frankrike är inte parisvilket betyder att det inte finns något eifell-torn.

Men rolig som jag är laddade jag ner PARIS till mitt spel.... Inte det som kom med i destination världen.

Jag laddade ner staden på mediafire (tog säkert 10 min , för det var inte nerpackad i zip eller rar, :P).

Sen var det simpack och inte Package vilket gjorde att det tog ännu 10 h mer att få det till spelet. X)




Nu ska det finnas en länk där det står var man kan ladda ner staden och självklart en guide till hur man installerar,,,, Men användaren som lagt upp staden har blivit avstängd :/






Det kommer komma bilder här på staden så fort jag spelar sims nästa gång, så titta tillbaka på inlägget om nån dag eller två!!!






PS: Paris är ingen rolig stad att spela på, det bor ca 4 hushåll, med en person i varje, och alla rum är oinrädda. asså inga möbler elller rum!!!!!!!!!!





Misan


Av Misan - 10 oktober 2012 16:35

Inte alls, egentligen, men det känns som att jag börjar få ordning igen, titta gärna in om en liten stund.

Då kommer det komma ett inlägg om hur jag fick eiffel-tornet mitt i frankrike, och inte som i...

Jag du får se om en stund.


Ps. Jag ska fixa länkar som inte funkar och sånt idag, OCH JAG HAR TAGIT EN PRESTATIONS-BILD!! (som jag tyvärr inte kan lägga upp eftersom jag inte är på min dator med simset installerat.....

jag ska även kaaaaanske  göra en ny header, men som sagt, jag behöver sims för det!!!!!!



BYE



Misan

Av Misan - 8 oktober 2012 07:00

4:rde delen av Angels In Paris! Är den bra?

Fler och tidigare delar HÄR!




Jag log hela tiden när han pratade, han var lika snäll som han såg ut med sina vänliga blåa ögon och jag kunde inte låta bli att berätta allt till honom. Jag berättade om mamma Germo, Jenine min bästa och enda kompis, den svekfulla, otrogna Clifford och själviska Kiki.

 

- Nichole, jag måste gå, sa han tillslut.

- Okej, det var trevligt att träffa dig, hoppas att vi ses igen.

- Vi kan väl ses imorgon?

 

- Hmm, det är måndag då va? Det var igår jag var på cafét...  Jag jobbar deltid hos affären imorgon.

 

- Oj, vad synd, vi ses väl ändå någon dag får vi hoppas...

 

- Jag skulle nog kunna jobba sent imorgon, då kan vi göra något på dagen?

- Det vore väldigt snällt om du kunde det. Vi möts vid din grind kl. 10 imorgon då! Hejdå!

 

Jag sprang hem det snabbaste jag kunde men hejdade mig. Hur kunde han veta var jag bodde. Jag vände mig om för att stanna honom och berätta var jag bodde, när jag upptäckte att han redan var borta.

Det gick fort.

 

Jag läste ut mina favoritserier för att få tiden att gå. Jag kunde inte komma på något att göra.

 

Tillslut gick jag och la mig.

 

Nästa morgon när jag vaknade såg jag på klockan. Den var 9.20

Shit, om 40 minuter är han här!

   

Jag bytte snabbt om, och av någon konstig anledning var det svårt för mig och välja kläder, och jag stod och studerade mitt utssende mycket längre än vanligt.... Jag var nervös.

Av Misan - 7 oktober 2012 09:24

Ja, det är lite rörigt på bloggen just nu, tex så har bloggen inte ens en prestationsbild... Det är även rörigt med bloggens nya berättelse, ANgels In Paris+ inga inlägg.

Jag vet inte vad som kommer hända men idag ska jag försöka blogga lite!!!!

Hoppas ni ser framimot det, HEJDÅ!


 

Ingen bild? 




Misan

Av Misan - 1 oktober 2012 07:00

Ja, vad ska man skriva, 3:e delen.

Läs tidigare delar HÄR!



Nästa morgon vaknade Nichole tidigt, hon försökte att inte minnas vad som hänt dagen innan.

 

Nichole klädde på sig det första hon hittade i byrån och gick ut till en taxi hon beställt.

 

Hon satte sig. Tänkte lite på Clifford, intalde sig själv att han inte var värd henne, det han gjort var väl bevis nog?

N: Eiffeltornet, sa hon till chaffören. Taxin började långsamt köra längs gatorna i Paris. 

 

Först stod hon i skuggan och stirrade rakt fram, hon mindes att förra gången hon var här var hon med Clifford.

Hon rös och gick ut i solen.

 

Vad ska jag göra nu då?

 

Nichole tog fram kameran och rensade bort de dåliga bilderna.

Snygg bild på Clifford, bort med den...

 

En till bild på Clifford? Men vem är där borta vid de vita pelarna?

 

Shit, han kommer närmare.

 

Han såg så ljus och god ut med sitt lockiga hår och bleka hud. Han såg inte heller särskilt fransk ut.

Killen: Hej, jag såg dig här helt ensam.

Nichole: Ja, jag är ensam.

Killen: Är du bra på att fotografera Fröken...

 

N: Nichole Bonaqe, svarade hon och böjde ner huvudet och rodnade. Du då?

 

Killen: Åh, jag är Gustav Angel. Jag gick fram för att jag tyckte du såg så ensam ut, nästan övergiven, om man får säga så utan att du blir arg...

     

N: Nej, jag tror du hittade precis rätt ord för att beskriva mig. Fast mamma och Jenine bryr sig väldigt mycket om mig istället.

 

Gustav: Jenine, är det ditt syskon? Din pojkvän då? Jag såg dej med honom här häromdan.

    

N: Jenine är inte min syster, det är min kompis. Jag har ingen pojkvän.

Det var då jag fattade att jag äntligen var fri från honom.

   

 

Hej!

Jag har spelat Sims sen jag var 7 år och jag gillar det fortfarande.

Det hela började med The Sims 2, sen Medeltiden, sen det jag spelar bara nästan nu The Sims 3.

Jag skriver om mitt eget spelande, downloads buggar ibland små berättelser och saker som faller mig in.

Annars är jag galen i katter och Gaga. 

 

Jag gör gärna en gratis header till dej. 

blogg.se också.

 

Jag länkar inte bloggar, de som är länkade är de som jag läser. 

Men om du vill veta om du ska följa eller gilla bloggen,

läs bloggen istället för prestationen!

Lämna en kommentar, är det något som är dåligt, eller något som är bra?

Presentation

 

 

Copyright, ingen får ta mina bilder om jag inte sagt jag inte tillåtit något undantag!!!!

 

 

49 besvarade frågor

 

 

Hitta mig på thesims3.com som Misakatt, bli gärna vän med mig där! Klicka på bilden för att komma till min sida!

 

Mina egenskaper.

 

Kattperson, hetlevrad, älskar att bada, bokmal och dramatisk.

Följ mig gärna på instagram där jag heter Misakatten och lägger upp bilder på mest mina katter och min vardag :) 

Följ mig på twitter, misakatt där också ;)

Vill du spela något spel mot mig? Det vore kul! Sök på misansims eller misakatt så är det jag :)

     

    

Spelar du sims?
 Ja, MYCKET
 Nej, aldrig testat
 testat

     

Du får skicka frågor, tips till bloggens mail.

Vill du något annat får du självklart skicka det också!

Om du vill kan jag göra en header till dig, maila och berätta hur du vill ha den!

Jag tar emot gästinlägg och korta berättelser i bara en del eller två.

Om du har mer avancerade frågor, maila dom hellre istället för att skicka dem i frågerutan!

 

Hoppas du mailar till mig!

 

     

 

    

 

        

 

   

 

Vill du att jag ska länka din blogg?

Jag länkar bara bloggar jag läser dagligen!

Men var lugn, jag går in på i princip alla som länkat till sin blogg i kommentarerna!


Skapa flashcards