Välkomna till Misans blogg!

Alla inlägg under oktober 2012

Av Misan - 28 oktober 2012 10:20

Jepp, jag spelar minecraft och jag har gjort det idag!

Jag gjorde en ny värld som var typ WOW! eller bra, den har allt, grottor, berg, djungel, sjöar, stor sjö typ hav, vinter och det här coola berget.



 

Titta vad nära molnen man e när man e på berget! Jag spelar kreativt så jag kan typ göra vad jag vill, flyga, hacka allt super snabbt ect.

   

Sen finns det precis efter djungeln kommer ett snöigt ställe, där finns det en liten spricka för att vara mincaft, innanför den är det en massa grottor, lava, vattten, järn, säkert diamant och allt möjligt1! det finns en massa djur också så den funkar jättebra survival!

om du vill ha den här världen så skriver du in den här koden på seed när man gör en ny värld:

697159517567369936

kopiera koden och klisra in i rutan seed for the world generator!!!

HEJDÅ!


Misan


Av Misan - 27 oktober 2012 21:38

Alla (eller dom flesta) bloggar skriver nu, jag kommer kanske inte blogga, höstlov du vet.

Det är så roligt när de skriver att de har lov och inte kommer kunna blogga, fast de har lov och bloggar mer än nånsin.

Sen ´finns det bloggar där dom bara bloggar på just LOVEN så who knowes?

I vilket fall så ska jag till london och jag kommer troligtvis inte ta med datan. Jag åker på onsdag och kommer hem söndag, ungefär....

Vilket betyder att det kanske inte blir så mycket bloggning just de dagarna, kanske tidsintäller nåt...

För dej som inte har koll på lov för skolungdomar ska du veta att det är nästa vecka, den som halloween är på som är ledig för de flesta barn i sverige.

Om du inte vet när halloween är så är det på onsdag 31/10.

YEAHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(inte för att jag kommer busa då men.......................)



 

Källa

Eller hur att kattpumpan vid ytterdörren är för läbbigt gullig!?



Misan

Av Misan - 27 oktober 2012 16:34

Min sim skulle bara sätta sig och äta middag....


 


Av Misan - 27 oktober 2012 16:23

Tack alla ni fem som har röstat i omröstningen!!!

Har du inte gjort det? Gör det snälla!



 

ps. ni som har röstat på nr 3 uppefrån, kommentera varför ni tycker som ni tycker, jag vill bättra mig så att jag lär mig göra snyggare och snyggare.

Av Misan - 26 oktober 2012 17:15

Jepp, jag har renstat lite, och detta är vad som blev kvar.

Det märks att jag aldrig filmar förutom misstag typ va?

 

Av Misan - 26 oktober 2012 16:00

Tidigare delar här!




När jag vaknade nästa morgon var jag sen, jag skulle ju på  Kiki och Cliffords bröllop. Någon annan var sen också...

- Herregud vad du är sen Jenine! Vi måste gå!

- Jag springer inte runt i pyamas som du :)...

 

- Vi skulle ju ha på oss samma kläder och dom var hos dej, så då slipper jag byta flera gånger...

- Okej, här är kläderna.

 

Efter ett ombyte.

- Är du säkert på att vi inte kommer bli utkastade om vi har på oss de här kläderna?

- Nej, Clifford skulle inte kasta ut sin  föredetta flickvän från sitt eget bröllop! Och om vi blev utkastade, vem bryr sig.

 

Ojojoj, vilken perfekt dag, jag och Clifford ska gifta oss, det var inte länge sen jag var nervös att bara vara i samma rum som honom! Inget kan förarga mig idag.

 

- CLIFFORD! Vad gör du här? Tänk om jag hade bytt om till brudklänning? Du vet att brudgummen inte får se brudens klänning innan bröllopet!

 

- Jag är jätteledsen Kiki, men gästerna kommer snart jag måste vara på plats!

- Okej då men då får väl jag sticka så länge, det måste bli prefekt idag.

 

- Man kan ju gissa vem som stått för prydnarderna, vackra blommor och och kusten.

- Jaja, nu börjar bröllopet.

 

- Jag tager dig, Kiki Clist i nöd och lust, sa Clifford högt.

- Jag tager dej Clifford False i nöd och lust, pep Kiki fram och höll på att brista ut i gråt.

 

 Åh det blev ett perfekt bröllop, bara att paret passar ihop för bra... Så lika så själviska...

 

Hela festen blev lika ytlig, tårtan var överdrivet stor med flera våningar, och var hade det stora frukterna vid buffén att göra?

 

- Hur känns det Clifford? Är du lyckligt gift nu tillslut?

 

- *glufs* Klart jag är, du behöver inte bry dej. *glufs*

 

- Och du då Kiki, är du lyckligt gift? Och varför äter du inte av tårtan?
- Vill du att klänningen ska spricka eller? Den är svindyr, jag har designat rosetterna själv. Till skillnad från din och Jenines klänning, ni har ju samma. Har ni inte vuxit ifrån dom än? Dom är fula, jag svär på att jag redan sa det på skolbalen.

 

- Och om du ursäktar mig, så ska jag gå nu!

 

- Hej Nichole, hur gick det, jag såg dig inte förren nu. Det är för mycket folk här. Jag ska nog gå snart.

- Jag med, jag ska bara se vad Clifford håller på med, eller jag ska prata lite med honom.

- Gör inget du kommer ångra bara.

 

Vilket svin

 

- Ömh ursäkta mig lite Clifford... Jag skulle bara fråga vilket datum du skulle planera nästa bröllop, med tanke på att detta inte kommer hålla.

- Håll tyst Nichole!

 

- Det där säger du inte till mig!

 

- Du ska veta att du är en självisk, naiv och rik unge som tror att du kan få allt du vill ha, hellst på en och samma gång!

 

- Vänta lite nu, så säger du väl inte om mig. Vem är det som förtjänar vem? Det verkar ju ha gått bättre för mig än för dej sen sist! Just det ja, din mamma hur mår hon, eller hur känns det att vara ensam??

 

- Du säger inget om mig eller min mamma, mamma förstod att du var en dålig människa. Du är inte ens värd dumma, lilla, söta Kiki!

 

- Hör nu upp!!!!!

 

- Jag tänker inte prata med dig igen, aldrig! Jag hoppas att blixten slår ner i ditt huvud!

 

Med de orden sprang jag iväg hemåt.

   

Men jag skulle inte få vara i fred.

Nichole!

Av Misan - 22 oktober 2012 17:39

Egentligen skulle faktiskt jag göra detta tidigare, typ för mer än en månad sen xD.

Jo, dagens bloggare är.......MAPACHA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Mapacha.


Lite om bloggen.


Mapacha är två tvillingar på 13 år som älskar att spela sims 3.

Ingen kommer i deras väg och jag blev deras senaste SIMSBLOGGARE! Sooooooo happy!   


I vilket fall så har dom 1 berättelse som heter familjen stone. ´Det handlar om ett par, med problem, killen martin är väääääääääääääldigt slö, och vet inte ens om att han fru Kimberley  (är dom gifta?) är trädgårdsmästare.

Allt detta slutar med att Kimberley  tvingar Martin att söka ett jobb. Martin tycker att det är tråkigt att arbeta, men vill inte göra sin fru arg så han ljuger och säger att han skaffat ett jobb fastän han inte har ens sökt.

Mapacha är väldigt snälla, dom skriver snällt och intressant. Headern är ASFIN! (dock lite suddig? jag vet varför)

¨JUSTE GLÖM INTE RÖSTA I DERAS (eller min) OMRÖSTNING!!!!!!!!!



Visste du att: Mapacha betyder tvillingar på Swahili, det är därför Mapacha tvillingarna går under det namnet. Passande va?  


Besök bloggen här!



Av Misan - 21 oktober 2012 14:16

Hej, jag tror att dom flesta har koll på hur man får en header och hur man gör en, men jag vet att det finns helt nya bloggare där ute som kanske vet vad en header är, men inte hur man får den på plats, gör den. När jag var ny fick jag problem, jag visste ju knappt var en header var och det enda program jag hade att redigera bilder med var Paint!

Resultatet blev detta.

  

Det är ju inte omöjligt, men jag ska säga att detta var i juni detta året, så jag tycker jag har gått ganska långt från det till detta:

 

Eller?


Nu ska jag göra så att även DU kan känna dig nöjd med hur bloggen ser ut!


Vad är en header och måste man ha en?


En header är bilden man oftast har längst upp på bloggen. När bloggen är ny så står bara bloggnamnet där headern ska vara. Om man tycker det är snyggt, okej, men tänk på att du kan ha en stor bild där istället!



Hur gör jag en header, måste den vara så jätteredigerad?


Bilden behöver inte alls vara så redigerad, men det är bra om den är i ganska bra bildkvalité. Annars blir den lätt suddig när du har den så stor på bloggen!

Du behöver inte "göra" en header om du inte vill, du kan bara välja en bild som du är nöjd med. Men tänk på att inte ta bilder från tex. google hur som helst, för alla bilder där har ju någon lagt upp på kanske deras blogg och vill inte att du ska ta dom. Så ta helst bilder du tagit själv.

Vill du ha ett collage eller många bilder i din header, inga problem. Om du känner att du inte kan göra det själv så kan du ju fråga någon om dom kan göra den, tex mej!

Sen finns det faktiskt hemsidor som man kan göra jättesnygga collage i, tex. här!

Det är väldigt enkelt om du vill göra headern själv så det blir snyggt men är lite osäker!!! (om jag ska vara ärlig har jag aldrig gjort detta själv, men resultatet på folk som har gjort grejer där är HELT fantastiska!!! HÄR tex!)




Om jag nu gjort en header, hur får jag den "på plats"?


Det är ju olika på olika portaler man bloggar på. Jag bloggar ju på bloggplatsen, så nu till guiden!!

När du har en bild du vill ha, spara den på ett ställe i datorn där du vet var du har den, om du inte tror att du kommer hitta den igen sen, döp den till typ "header" så kommer du kunna söka på den!

Logga in på din blogg på bloggplatsen! Gå in på inställningar, sen färger och utssende, kolla på bilden om du inte förstår.

 

Väl inne på "färger och utssende" så kommer det se ut såhär. Titta på det jag ringat in i rött i mitten av skärmen. Där kanske det inte står "Toppbild (header)" utan "bloggtitel", då ska du klicka där och ändra så det står "Toppbild(header)" och klicka bläddra.

 

Då kommer denna skärm upp och oj jag har visst ett nytt meddelande på skype. Vänta, aha inget speciellt. Var var vi nu? Jo juste leta upp bilden du ska ha som header och dubbelklicka på den. Nu ska skärmen försvinna och du ska scrolla ner längst ner på sidan och spara inställningar.

Gå nu in på din blogg och titta på din nya fina header!



Misan

   

 

Hej!

Jag har spelat Sims sen jag var 7 år och jag gillar det fortfarande.

Det hela började med The Sims 2, sen Medeltiden, sen det jag spelar bara nästan nu The Sims 3.

Jag skriver om mitt eget spelande, downloads buggar ibland små berättelser och saker som faller mig in.

Annars är jag galen i katter och Gaga. 

 

Jag gör gärna en gratis header till dej. 

blogg.se också.

 

Jag länkar inte bloggar, de som är länkade är de som jag läser. 

Men om du vill veta om du ska följa eller gilla bloggen,

läs bloggen istället för prestationen!

Lämna en kommentar, är det något som är dåligt, eller något som är bra?

Presentation

 

 

Copyright, ingen får ta mina bilder om jag inte sagt jag inte tillåtit något undantag!!!!

 

 

49 besvarade frågor

 

 

Hitta mig på thesims3.com som Misakatt, bli gärna vän med mig där! Klicka på bilden för att komma till min sida!

 

Mina egenskaper.

 

Kattperson, hetlevrad, älskar att bada, bokmal och dramatisk.

Följ mig gärna på instagram där jag heter Misakatten och lägger upp bilder på mest mina katter och min vardag :) 

Följ mig på twitter, misakatt där också ;)

Vill du spela något spel mot mig? Det vore kul! Sök på misansims eller misakatt så är det jag :)

     

    

Spelar du sims?
 Ja, MYCKET
 Nej, aldrig testat
 testat

     

Du får skicka frågor, tips till bloggens mail.

Vill du något annat får du självklart skicka det också!

Om du vill kan jag göra en header till dig, maila och berätta hur du vill ha den!

Jag tar emot gästinlägg och korta berättelser i bara en del eller två.

Om du har mer avancerade frågor, maila dom hellre istället för att skicka dem i frågerutan!

 

Hoppas du mailar till mig!

 

     

 

    

 

        

 

   

 

Vill du att jag ska länka din blogg?

Jag länkar bara bloggar jag läser dagligen!

Men var lugn, jag går in på i princip alla som länkat till sin blogg i kommentarerna!


Ovido - Quiz & Flashcards