Välkomna till Misans blogg!

Alla inlägg under augusti 2012

Av Misan - 20 augusti 2012 11:14

Jag ändrar ju lite, nu är det väldigt orange, passar till elden på headern....

Vad tycker ni då??? xD? Det är inte så många orangea bloggar, de brukar vara blå eller vita eller rosa. MEN jag måste ju vara annolunda!!! KOMMENTERA VAD NI TYCKER OM DEN NYA  FÄRGEN, SKA JAG TA BORT DEN?

Och om ni vill kan ni rösta i omröstningen om saken!          

Lite bilder jag tagit bara, heheeee. Jag har inte så mycket uplagda bilder på sista tiden!

Av Misan - 19 augusti 2012 12:41

Är väldigt fula på min blogg, därför kommer det se lite huller om buller ut på bloggen för att jag raderar och gör nya omvartannat...

GLÖM INTE ATT VARA MED I TÄVLINGEN! Kolla neråt blan inläggen så hittar du reglerna. Har du frågor om tävlingen STÄLL DEM! om du inte vill kommentera dem, maila!

Av Misan - 18 augusti 2012 12:35

 

Hoppas den duger!

Av Misan - 18 augusti 2012 11:30

Idag ska jag lära er som inte kan hur man skaffar sig en mumie.

Mumien är något en vanlig sim blir, inte får. Jag  ska lära er hur man får ens sim att bli en!

Tyvärr tror jag att man endast kan hitta rätt sarkfog i Egypten, och dit åker jag aldrig... Så nu ska jag göra det med Fusk!



Skriv in koderna i fuskfönstret som du öppnar med Ctrl. + Shift+ C

   


Nu ska det finnas ett frågetecken... Välj sarkofagen "Kungarna Fördömda Sarkofag" och placera ut den.

  

 

Låt din blivande sim sova i Sarofagen. Eftersom fusket Testingcheatsenabled true är på så kan du dra ner sömnen på simmen om du inte vill vänta på att den ska bli trött.

När simmen sover försämras inga behovsmätare, de stannar förutom att simmen blir piggare och piggare. Det kommer vara som att simmen tränar i den. Titta på minnena tex.

 

Det tränar ganska snabbt därinne!  



     

När simmen vaknar drar du ner sömnen igen och låter den somna om i sarkofagen...

  Detta är vad som står när man tittar på Sarkofagen.

  

Såhär ser simmen Ramlösa ut när den kommer ut ur sin sovplats...

   Alla som ser henne kommer att få detta minnet!

  Såhär blev det!



Av Misan - 14 augusti 2012 14:21

Nu kommer tävlingsreglerna!!!


-För att vara med skriver du en kommentar att du är med.

- Tävlingen går ut på att jag kommer att skriva några ledtrådar längre ner om hur en sim jag gjort ser ut.

- Du ska göra en sim som stämmer till ledtrådarna som du skickar en bild/skärmdump på till misansims@hotmail.com

- OBS- Jag vill inte ha Finkläder mm. jag vill bara ha en bild på vardagskläder inga egenskaper vill jag heller ha. OBS igen, jag har använt CC, det får du också göra. Men info neråt.

- Du får självklart använda CC och alla paket, jag ska ändå inte ladda ner det. Tänk på att även om jag använder nerladdade saker så skriver jag kanske Blå klänning så kanske du har en annan blå klänning....... Men det kan ändå bli likt. Det är det som är så roligt.



Ledtrådarna......


- Det är en tjej....

- Det är en tonåring...

- Hon heter Isabella...

- Isabella har mörk hy...

- Och brun/svarta ögon...

- Hon har inga fräknar eller födelsemärken...

- Hon har långt svart hår med färgade slingor i rosa...

- Min Isabella har ingen långarmad tröja...

- Hon har jeansshorts...

- Isabella har inga solglasögon...

- Hon har svarta skor...

- Hon har assesoarer...



Har du några frågor får du kommentera till DET HÄR inlägget!!!!!!!! Jag kommer att meddela några dagar innan tävlingen avslutas!

Av Misan - 10 augusti 2012 10:19

Hej, jag vet att det är många (kanske inte just Du) som inte kan installera package filer! Själv tyckte jag det var jobbbigt att komma igång, men nu laddar jag A-L-D-R-I-G ner simpack, för att det tar längre tid.

Nu ska ni få följa med hur man gör när man laddar ner det! Detta är till PC, Windows 7.



Filerna, tex . kläderna, du ladder ner är rar eller zippade. Det är att man har packat ihop dem för att de ska gå snabbare att ladda ner och ta mindre plats. Du måste packa upp dem för att de ska fungera i spelet. Det finns olika program, jag använer Winrar, helt riskfritt, jag har inte haft några proplem med det, ladda ner det här. Gratis har du det i 40 dar, sen vet jag inte. Jag är ledsen att jag inte har den informationen...



För att The sims 3 ska kunna läsa package filerna du laddat ner behöver du en rescorce fil, jag fattar faktiskt inte riktigt hur jag fick tag på den, ni får googla runt lite själva på den saken. Det finns nämligen olika sätt att göra detta på.

När du har filen ska du lägga dern i C:\Users\Disa\Documents\Electronic Arts\The Sims 3\Mods

Hoppas du fattar... Om du inte har en mapp i mappen The sims 3 som heter Mods, skapa en! Nu kan du ladda ner saker! Fast fortsätt läs, det är viktiga saker kvar...


Gå in på en hemsida som du kan ladda ner saker på, jag valde Lilisims.com. Där hittade jag ett par snygga Shorts jag ville ladda ner. Klicka på package länken under plagget.


 

Då kommer en liten plupp upp i hörnet (google Chrome använder jag, det går ju självklart i Internet explorer med det ser bara annolunda ut!)

Du behöver inte ens klicka, den öppnas oftast automatiskt.


 

När WinRar öppnats ska det se ut såhär.

 

Ja, dra den till en mapp I Modsmappen, annars funkar det inte. Som du ser ligger Resource filen längst ner. Det enklaste om man vill hålla ordning på sina nerladdade grejer är att ha en mapp för varje pryl du laddar ner. Jag har tillochmed skrivit vem som har gjort sakerna, detta är för att det ska vara enklare att avintallera grejerna om man tröttnar på dem. När du lagt dina saker i

C:\Users\Disa\Documents\Electronic Arts\The Sims 3\Mods\Shorts för tonåringar by lilisims är det baa att börja spela!

Nästa gång du laddar ner package filer är det bara att lägga dom i  en mapp i Mods mappen, det går mycket fortare en att installera simspacks! Juste, simspack. Då laddar du bara ner där det står simspack, packar upp dem med Winrar lägger dem på tex skrivbordet klickar på den så börjar den installera på samma sätt som när man installerar saker från exchange eller store!!!!!!!!!!! 

 

Här är Shortsen tillsammans med en tröja från grundspelet! De funkar självklart i skapa en stil.

   

En frisyr för alla åldrar och en assesoar rosett från package. Klännigen är dock från store...



HOPPAS DET HJÄLPTE DEJ!!!!!!!! OCH DEJ MED!

                 




Av Misan - 8 augusti 2012 12:00

Just nu bloggar jag från mobilen, men ikväll ska jag göra nåt inlägg, hoppas jag...


Jag har absolut inga bilder så här va en ros.... (kan de bli mer random?)

Av Misan - 5 augusti 2012 16:14

Hej, jag vet att jag inte gör några roliga inlägg, jag har bara gjort historier typ på den här blogggen, det var inte det jag ahde tänkt när jag skapade den. Men jag vill göra guider men hur tar man bilder i sims så att menyn är med????? Jag har testat och testat, SNÄLLA! jag har inte fårr några svar av NÅGON!


Tidigare delar.





Färgkartan!!

 

Tottie

Wera

George

Lorena

Vida

Leben

Gäster

 

 

 

 

Asså jag är helt säker på att v skulle vunnit den där dumma springtävlingen om inte du skulle ha tjuvstartat.

- Nä, ni är heeeelt chanslösa mot mej, hur mycket förspång ni än skulle fått...

- Tyst småbarn. Vi ska väl hinna gå runt lite i stan och kolla innan vi behöver vara på rummet??

 

-Eller?

- Jaja, let´s go.

 

-Detta är en kampsortsakademi, innanför muren. Muren runt akademin byggdes för att skydda kampsortarna

när de tränade.

- Tack fröken, jag tror vi fattar.  Kan man öva kampsport där även idag?

- Ja, det seanste åren har de satt in en grind, ville du testa eller?

- Jag hittar till hotellet, och jag orkar inte med mer lektioner av dej. Det finns en andledning till att jag slutade 

plugga.

- Vi ses ikväll. Jag har köpt några fyvererier som vi kan testa då.


 

Nej, detta funkar ju inte. Snyggingen vid dockan brevid pallar ju detta asbra. Då borde väl jag kunna om

HON kan?

 

Aha. Hon drar upp armen så här när hon tränar. AJ! Detta funkar inte ett dugg. Jag får väl fråga henne...

 

- Öhhh, hej. (på engelska eftersom hon är kines.)

- Hej, svarade tjejen lite blygt.

- Jag såg när du tränade en stund på dockan. Du är helt fantastisk! Men efter ett tag börjar man väl lukta

antar jag.

- Ops... Hehee, ja det brukar bli så, sa tjejen och rodnade.

 

- Men oroa dej inte, dessa luktar gott, ler Leben charmade med sin skruvade humor.

-Ohh, tack så mycket, fnittrade hon och luktade på de doftande lila blommorna.

 

- Jo, jag är Leben, skulle jag kunna få lite tips av dej om Sim Fu? Jag kom i hit till Kina för bara några

timmar sen.

 

- Ja absolut, jag kan hjälpa dej. Jag såg att jag kan mycket mer om Sim fu än vad du kan, hihi.

  

- Du vet att man kan inte lära sig sim fu till brunt eller bättre på en dag, haha. Men det är bra att lära sig

grunderna så att man kan dem. En av de viktigaste reglerna är att man inte får ha händerna för spretigt,

så här som jag har dem nu. Då är det lätt att skada sig.

  

- Och det vill du väl inte?? 

- Nejdå.





 

- Ska jag ha dem så här då?

 

- NejnejnejnejNEJ! Du har händerna för böjda och spretigt, det ser ju ut såhär!

Det visade sig att Ling- som hon hette-  hade mer genemsant med Leben än vad han först hade trott. 

De diskuterade länge om både favo-teveprogram och Sim Fu.

 Ling tränade även Leben vid träningsdockan så att han testade på riktigt också,

inte bara fick titta på.

Ling var en väldigt sträng med bra lärare.



 

Samtidigt....

- Titta Werrie! Jag är en Terakotta soldat!



 

- Ömh, var är du? 

- Jo, Lorena, jag börjar bli hungrig, ska inte vi gå till hotellet nu?

- Bra idé, det har börjat skymma så vi kan ju tända på fyrvekerierna också.

 

- Varför slösar ni tid på snack, MOT HOTELLET!

    

På akdemin firade Leben sitt första bälte med att göra en förberedande rörelse som Ling hade lärt honom.

 

- Tack så mycket för hjälpen! Jag längtar tills imorgon då jag ska fortsätta träna, kommer du vara här då?

- Vet inte, men jag bor nästan bredvid så kanske...

 

På hotellet.

Tror du att Leben kommer snart?

- Man vet aldrig med honom...

 

- Vad är det du läser förresten? 

- Lektioner om fyverkerihantering.

 

- Aha.

- HEJ! Har ni saknat mej??

 

- Hallå, bokmalar?

- Åh, hej Leben, äntligen kan vi testa fyrverkerierna!

- Enligt boken ska man tända på här, sen ska man akta sig.

   

-Bäst att akta sig då.

- Det står också att det kan låta en hel del...

Alla lyssnade. När stubinen brunnit upp var det knäpptyst, sen hördes ett litet 

- poff

Sen hände det förskäckliga, det började brinna.

 

- AHHHH! Hjälp mig!!!

   

- Flytta er!  Andas inte in röken... Den är tjock! 

   

- *Host* Vår spis bruakr vara lite opålitlig så att jag har släckt många bränder. *host*

Efter bara några minuter är branden släckt.

 

- Heheee, i slutet av boken stod det visst att man skulle se till att fyverkerierna inte satt fast i något, den

vi tände på satt fast mella stenarna...

- Tänt var det här! ropade Leben och sprang bort från fyverkerierna...




 

På himlen såg de något som påminde Tottie om de maskiner som popstjärnor brukade ha som rekvisita 

ibland till deras shower.



 

- Åhhhh, suckade Tottie.





- Vilken tur att vi fick dela rum Tottie! sa Werrie och somnade.

   

- Godmorgon!!!! Vet du vad vi ska göra idag då???

- Nej, vad?

- Vi ska få gå runt i stan själva!!!! 






 

- Men , vad ska vi göra då?

- Vad vill du göra??

- Vi kan väl gå och kolla på det där Himmelska templet?

- Bra!


 

- Men först vill jag ge dej en present! Öppna den när du kommer hem, den är ömtålig.

- OHH! Tack!

- Jag hittade den vid handlarna igår.



 

Är detta templet? Inte så fräckt va?

- Nä, men mystiskt...

- Vaddå mysktiskt?

 

- Jo, kolla här, vad är detta för litet hus? 

- Ingen aning, vi går in vettja!

 

- Vad konstigt, det är bara massa staket...

- Mysktiskt va? Och sen så finns det ett likadant hus på andra sidan templet.

- Vi kollar vad det är i det huset, man kanske fattar vad det är till för.



 

- Det är nästan kusligt...



 

- Här är det likadant...

- Men vänta, vad är det där på golvet???

- Det är typ några fötter på den, haha, jag ställer mig på den.

- Vad är det som händer?? 

- E-En Tr-ap-pp-a! stammade Tottie.

- Jag tänker gå ner! sa Wera och gick ner för trappan.



 

Ä-är D-du så sä-k-ker-r på de-et- h-ä-är? stammade Tottie och följde efter ner.

 

 

 

 

Hoppas den var bra... Ni får kommentera det.

Jag ska även göra ett inlägg om att ladda ner och installera packegde filer snart! Hjälp mej med meny bilderna snälla!  

   

 

Hej!

Jag har spelat Sims sen jag var 7 år och jag gillar det fortfarande.

Det hela började med The Sims 2, sen Medeltiden, sen det jag spelar bara nästan nu The Sims 3.

Jag skriver om mitt eget spelande, downloads buggar ibland små berättelser och saker som faller mig in.

Annars är jag galen i katter och Gaga. 

 

Jag gör gärna en gratis header till dej. 

blogg.se också.

 

Jag länkar inte bloggar, de som är länkade är de som jag läser. 

Men om du vill veta om du ska följa eller gilla bloggen,

läs bloggen istället för prestationen!

Lämna en kommentar, är det något som är dåligt, eller något som är bra?

Presentation

 

 

Copyright, ingen får ta mina bilder om jag inte sagt jag inte tillåtit något undantag!!!!

 

 

49 besvarade frågor

 

 

Hitta mig på thesims3.com som Misakatt, bli gärna vän med mig där! Klicka på bilden för att komma till min sida!

 

Mina egenskaper.

 

Kattperson, hetlevrad, älskar att bada, bokmal och dramatisk.

Följ mig gärna på instagram där jag heter Misakatten och lägger upp bilder på mest mina katter och min vardag :) 

Följ mig på twitter, misakatt där också ;)

Vill du spela något spel mot mig? Det vore kul! Sök på misansims eller misakatt så är det jag :)

     

    

Spelar du sims?
 Ja, MYCKET
 Nej, aldrig testat
 testat

     

Du får skicka frågor, tips till bloggens mail.

Vill du något annat får du självklart skicka det också!

Om du vill kan jag göra en header till dig, maila och berätta hur du vill ha den!

Jag tar emot gästinlägg och korta berättelser i bara en del eller två.

Om du har mer avancerade frågor, maila dom hellre istället för att skicka dem i frågerutan!

 

Hoppas du mailar till mig!

 

     

 

    

 

        

 

   

 

Vill du att jag ska länka din blogg?

Jag länkar bara bloggar jag läser dagligen!

Men var lugn, jag går in på i princip alla som länkat till sin blogg i kommentarerna!


Skapa flashcards