Välkomna till Misans blogg!

Direktlänk till inlägg 26 juli 2012

Frågestund

Av Misan - 26 juli 2012 13:26

Hej! 

Som ni kanske vet har jag anordnat en frågestund!!!!!
Här är frågor som NI har kommenterat


 

 

Rebecca  Rebecca

Jag har aldrig prova sims till mobilen. Är det värt att prova?

 

Svar: Frågan är svår att svara på, för det är ju olika vad man har för smak, osv.

Om du inte brukar köpa spel för 7 kr för att man tycker det är dyrt, ska du lägga ner pengarna på något bättre. Men om man brukar köpa spel, och/eller är simssamlare så skulle jag köpa det. 

Om jag ska vara ärlig har jag inte betalt mitt själv. Jag fick presentkort till Itunes/appstore i julklapp...



Ingen bild  Main

Vad är the sim medeltiden? :O Det har jag aldrig sett förrän nu....

 

Svar: The Sims Medeltiden är ett spel av EA, det är varken sims 1, 2 eller 3. Det är ett eget sims spel, det är ganska annolunda, så jag brukar se det som ett annat spel, inte sims.  Här är en video om spelet. Hoppas du kna engelska!

 


 

Rebecca  Rebecca

Kan du göra ett inlägg där du förklarar hur man åker till ett annat land och vad man kan göra i de andra länderna och så?

 

Svar: Jag vet att detta är sent, du har säkert redan fått spelet, men resor bokar man via telefon eller dator. 

Då väljer man Res. Då öppnas en meny där man kan välja vart man ska åka. Billigast är Shang Simla (Kina), Dyrast är Champs les Sims( Frankrike). Sen finns också Al simhara (Egypten). Varje resmål kostar över 1000 simdaler.

Kina: 

I Kina kan man lära sig Sim fu, eller som färdigheten heter, Kampsport. Hos Diverse-handeln kan man köpa en träningsdocka, så man kan träna hemma. Man kan även köpa en brädknäckare och Cyklar mm. Brädknäckaren måste man ha nivå två i kampsport i för att kunna använda. Börja med en skumbräda. Annars kommer du som slå sig och kommer inte kunna använda brädknäckaren på tre timmar+ en dålig fokuseffekt.Cyklarna är samma som i köpläget hemma, alltså inga nya. Men Brädknäckaren och träningsdockan går inte att köpa hemma. Om man inte fuskar med fusket Buydebug.

Det finns mycket mer som turneringar och sånt i Kina men jag kommer inte kunna skirva allt här. Sök på kampsort hos Fanta, hon har gjort ett inlägg om det.

Egypten:

Hela Egyten går ut på att klara äventy och besöka gravkammare. I princip. Man kan även köpa den bästa kameran där för ca 3500 simdaler. 

TIPS! Previtions butiken (drömjobb) har ibland kameror, till lägre pris... Annars kan man ju köpa den i köpläget under frågetecknet. ( kod buydebug on/off, du måste ha koden TestingCheatsEnabled true/false på för att bugdebug ska funka.)

Frankrike:

I frankrike kan man lära sig färdigheten nektartillverkning i nektargården. Där kan du även köpa en nektarmaskin för att kunna göra nektar hemma. För att göra nektar behöver man 10 frukter.

 

Det finns ju mycket mer om varje land och så, men jag kan inte allt+ jag pallar inte att skiva mer...

Du får läsa lektionerna och söka runt lite på andra bloggar/hemsidor. Hoppas det hjälpte. 

 

 

 

Rebecca  Rebecca

Vilket är ditt favorit sims spel?
Och vilket kommer 2 & 3 och så vidare?

 

Svar: Jag kan verkligen inte bestämma vilket som är mitt favo paket till sims, men här är en annan sims lista, hehe xP!

 

1. The Sims 3

2. The Sims Medeltiden

3. The Sims 2.

 

Och det första simset har jag aldrig testat.  

Hihi, Misa räcker ut tungan. :P


 
 
Johanna

Johanna

26 juli 2012 19:10

Haha min katt brukar också räcka ut tungan.

http://Simstretjejen.bloggplatsen.se

Misan

26 juli 2012 22:49

Misa räcker alltid ut tungan, och Nisse gör aldrig det så det blir rolig när de ligger bredvid varann!
Ser VÄÄÄÄÄÄldigt löjligt ut!

 
Rebecca

Rebecca

26 juli 2012 21:11

Tack för svaren! :)

http://musik-livet.bloggplatsen.se

Misan

26 juli 2012 22:50

Det var så lite, alla frågor var ju typ från dej, xP

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Misan - 13 augusti 2014 16:45

Hej!    För er som inte vet det än är demon till sims 4 CAS ute till alla som vill ladda ner det nu, vilket är awesome.  ...

Av Misan - 2 oktober 2013 13:00

Jag har tänkt göra en selfsim men åååååååå jag känner att dator skulla lämnas sönderslaget efter bara första slidern. 1000000 spring till spegeln också på första slidern, så nej ingen selfsim idag :)     Istället gjorde jag något jag funderat p...

Av Misan - 30 september 2013 08:45

Hej igen!  I min PGC heter den nuvarande arvingens fru Idun. Jag gjorde henne i CAS som tonåring och flyttade in i kvarteret.  Det klickade direkt och jag måste säga att jag blev nöjd med henne! Jag tog en liten photoshoot med henne idag, titta g...

Av Misan - 29 september 2013 12:10

Hej hej!  Jag måste eftersom jag är en typisk bloggare börja med att beskriva in i detalj hur glad jag blir dom gångerna jag faktiskt varit inne på bloggen och sett hur många som ändå kommer hit, varje dag!  11 pers kanske inte du tycker är många...

Av Misan - 26 augusti 2013 20:31

Eftersom jag är lite galen i att få mitt spel snabbare, och snabbare och snabbare så har jag avinstallerat övernaturligt och lagt den övernaturliga familjen på datorn skrivbord.      Men nu till mitt kvarvarande hushåll, Cameran!     Jag...

   

 

Hej!

Jag har spelat Sims sen jag var 7 år och jag gillar det fortfarande.

Det hela började med The Sims 2, sen Medeltiden, sen det jag spelar bara nästan nu The Sims 3.

Jag skriver om mitt eget spelande, downloads buggar ibland små berättelser och saker som faller mig in.

Annars är jag galen i katter och Gaga. 

 

Jag gör gärna en gratis header till dej. 

blogg.se också.

 

Jag länkar inte bloggar, de som är länkade är de som jag läser. 

Men om du vill veta om du ska följa eller gilla bloggen,

läs bloggen istället för prestationen!

Lämna en kommentar, är det något som är dåligt, eller något som är bra?

Presentation

 

 

Copyright, ingen får ta mina bilder om jag inte sagt jag inte tillåtit något undantag!!!!

 

 

49 besvarade frågor

 

 

Hitta mig på thesims3.com som Misakatt, bli gärna vän med mig där! Klicka på bilden för att komma till min sida!

 

Mina egenskaper.

 

Kattperson, hetlevrad, älskar att bada, bokmal och dramatisk.

Följ mig gärna på instagram där jag heter Misakatten och lägger upp bilder på mest mina katter och min vardag :) 

Följ mig på twitter, misakatt där också ;)

Vill du spela något spel mot mig? Det vore kul! Sök på misansims eller misakatt så är det jag :)

     

    

Spelar du sims?
 Ja, MYCKET
 Nej, aldrig testat
 testat

     

Du får skicka frågor, tips till bloggens mail.

Vill du något annat får du självklart skicka det också!

Om du vill kan jag göra en header till dig, maila och berätta hur du vill ha den!

Jag tar emot gästinlägg och korta berättelser i bara en del eller två.

Om du har mer avancerade frågor, maila dom hellre istället för att skicka dem i frågerutan!

 

Hoppas du mailar till mig!

 

     

 

    

 

        

 

   

 

Vill du att jag ska länka din blogg?

Jag länkar bara bloggar jag läser dagligen!

Men var lugn, jag går in på i princip alla som länkat till sin blogg i kommentarerna!


Ovido - Quiz & Flashcards