Välkomna till Misans blogg!

Alla inlägg under juli 2012

Av Misan - 31 juli 2012 11:18

Ja, det är lathet som har gjort att jag inte bloggat, förlåt. Mina tankar är hela tiden i tävlingen, så jag ska göra ett inlägg med reglerna snart, men om mindre än 3 är med avslutar jag den. Så ni måste skriva om ni är med eller inte.

Rebecca, jag vet att du skriver ungefär såhär på din blogg, när du skriver /Rebecca så du MÅSTE säga om det är ok att jag skriver samma som du gör.


/Misan

 

 

 

Av Misan - 27 juli 2012 17:15

Om jag gör en tävling?? För att alla måste ju typ vara med då, det är ju inte roligt med typ 2 deltagare.



Annledningen till att det är tidsinställdt är att jag har redan gjort 2 inlägg idag. Så blir det lite uppdelat.

Av Misan - 26 juli 2012 16:43

Någon annan som brukar be en tonårssim att busa i skolan varje kväll typ??? Översvämma skolan eller fuska på provet eller klä rektorns kontor i toapapper???????? DET GÖR JAG! haha. Okej nu till saken. 

Jag har gjort en ny omröstning till bloggen, ska jag göra en ny header??? Kommentera gärna vad ni tycker innan  ni röstar! Jag behöver veta, rösta!


  

En bild för att fylla ut inlägget lite, ingen vill väl ha bildlösa inlägg??? Det är drottningen/monarken från annolunda resmål.

Av Misan - 26 juli 2012 13:26

Hej! 

Som ni kanske vet har jag anordnat en frågestund!!!!!
Här är frågor som NI har kommenterat


 

 

Rebecca  Rebecca

Jag har aldrig prova sims till mobilen. Är det värt att prova?

 

Svar: Frågan är svår att svara på, för det är ju olika vad man har för smak, osv.

Om du inte brukar köpa spel för 7 kr för att man tycker det är dyrt, ska du lägga ner pengarna på något bättre. Men om man brukar köpa spel, och/eller är simssamlare så skulle jag köpa det. 

Om jag ska vara ärlig har jag inte betalt mitt själv. Jag fick presentkort till Itunes/appstore i julklapp...



Ingen bild  Main

Vad är the sim medeltiden? :O Det har jag aldrig sett förrän nu....

 

Svar: The Sims Medeltiden är ett spel av EA, det är varken sims 1, 2 eller 3. Det är ett eget sims spel, det är ganska annolunda, så jag brukar se det som ett annat spel, inte sims.  Här är en video om spelet. Hoppas du kna engelska!

 


 

Rebecca  Rebecca

Kan du göra ett inlägg där du förklarar hur man åker till ett annat land och vad man kan göra i de andra länderna och så?

 

Svar: Jag vet att detta är sent, du har säkert redan fått spelet, men resor bokar man via telefon eller dator. 

Då väljer man Res. Då öppnas en meny där man kan välja vart man ska åka. Billigast är Shang Simla (Kina), Dyrast är Champs les Sims( Frankrike). Sen finns också Al simhara (Egypten). Varje resmål kostar över 1000 simdaler.

Kina: 

I Kina kan man lära sig Sim fu, eller som färdigheten heter, Kampsport. Hos Diverse-handeln kan man köpa en träningsdocka, så man kan träna hemma. Man kan även köpa en brädknäckare och Cyklar mm. Brädknäckaren måste man ha nivå två i kampsport i för att kunna använda. Börja med en skumbräda. Annars kommer du som slå sig och kommer inte kunna använda brädknäckaren på tre timmar+ en dålig fokuseffekt.Cyklarna är samma som i köpläget hemma, alltså inga nya. Men Brädknäckaren och träningsdockan går inte att köpa hemma. Om man inte fuskar med fusket Buydebug.

Det finns mycket mer som turneringar och sånt i Kina men jag kommer inte kunna skirva allt här. Sök på kampsort hos Fanta, hon har gjort ett inlägg om det.

Egypten:

Hela Egyten går ut på att klara äventy och besöka gravkammare. I princip. Man kan även köpa den bästa kameran där för ca 3500 simdaler. 

TIPS! Previtions butiken (drömjobb) har ibland kameror, till lägre pris... Annars kan man ju köpa den i köpläget under frågetecknet. ( kod buydebug on/off, du måste ha koden TestingCheatsEnabled true/false på för att bugdebug ska funka.)

Frankrike:

I frankrike kan man lära sig färdigheten nektartillverkning i nektargården. Där kan du även köpa en nektarmaskin för att kunna göra nektar hemma. För att göra nektar behöver man 10 frukter.

 

Det finns ju mycket mer om varje land och så, men jag kan inte allt+ jag pallar inte att skiva mer...

Du får läsa lektionerna och söka runt lite på andra bloggar/hemsidor. Hoppas det hjälpte. 

 

 

 

Rebecca  Rebecca

Vilket är ditt favorit sims spel?
Och vilket kommer 2 & 3 och så vidare?

 

Svar: Jag kan verkligen inte bestämma vilket som är mitt favo paket till sims, men här är en annan sims lista, hehe xP!

 

1. The Sims 3

2. The Sims Medeltiden

3. The Sims 2.

 

Och det första simset har jag aldrig testat.  

Hihi, Misa räcker ut tungan. :P


Av Misan - 21 juli 2012 21:16

ni måste fråga, annars blir det ingen frågestund! Och det blir trååååkigt utan!
Bara så att ni vet det.
Jag har inte kunnat blogga det senaste dagarna för att jag har varit i Danmark.


Och så är kattens namn Misa, eller smeknamn Misa-Pisa-gumman-gullig-söt.


Och så är kattens namn Misa, eller smeknamn Misa-Pisa-gumman-gullig-söt.

Lite bilder från The Sims 3 on IPhone!! Det år INTE så roligt som det låter. (det finns flera Olika Sims till till telefonen, det jag spelar kostar 7.00 kr) 

Av Misan - 15 juli 2012 12:06

Hej. Nu kommer den fjärde delen av Tottie. Glöm inte att maila mig om tips och förslag till misansims@hotmail.com 

Jag ska även göra roliga/söta bilder inlägg snart! Då får NI mejla mej bilderna! Det gör inget om jag redan skrivit inlägget när ni skickar in, för jag ska ha flera såna inlägg! Ibland lite olika teman, som växter. Helst bilder från sims. Men IRL bilder är också godkänt!


Tidigare delar. Intro. Del 1, del 2 del 3



Färgkartan

 

Tottie

Wera

George

Lorena

Vida

Leben

Gäster

 

 

Hoppas detta funkar. Jag kommer nog hälla en hink vatten på honom annars...

- Leeeeeeeeeeeben, Leben Beben bubben gubben. Det är dags att gå upp nuuuu, sa Tottie vänligt.

- *SNARK*!

- KOM UPP NU! CHARTER-FLYGPLANET TILL HAWAII VÄNTAR INTE PÅ LATMASKAR!!! PACKA OMEDELBART!!!

   

- Ska vi till Hawaii?? Nice... sa den nyvakna Leben sömnigt och steg upp ur sängen.

 

Oj, jag glömde nästan ringa Werrie.

 

Tottie knappade in numret till Wera på sin mobil.

 

- Hej Tottie! 

- Hej Werrie! Vet du vad? Vi ska åka till Kina om, öhhh, 2 tim. Vill du följa med?

- Okej... Jag går och packar nu! Gud vad roligt! Varför ringde du först nu?

- Tro inte att du hade mindre tid än mej att packa! Jag fick också reda på det först idag.

-Vad bra då, nu går jag och packar. Bye bye!

- Godbye!

 

Tottie la på luren och packade de sista sakerna.

 

Efter en stund tutade en taxi utanför. Tottie, Leben och Lorena hoppade in. På vägen till flygplatsen stannade taxin vid Weras hus och plockade upp henne.

 

- Usch, vilken litet flygplan! 

- Ja, men det är nog bättre än att gå till Kina.

 

 

- Uhhh. Detta ska bli spännande! Jag har aldrig flugit förut! Är det inte läskigt?

 

- Nä. Faktiskt inte. Det är tråkigt, tycker jag.

 

- Så tråkigt är det väl inte, Totima? Du kommer få sitta här många timmar om vi ska till Hawaii.

- HEJ OCH VÄLKOMMEN OMBORD PÅ FLYG NUMMER 3591 SOM IDAG SKA FLYGA TILL KINA. HA EN TREVLIG RESA MED SAS, ÖNSKAR VI PÅ BESÄTTNINGEN.

- Va?? Skulle inte vi åka till Hawaii?

 

Nej, det verkar som att du har missat den detaljen.

- *Fniss*.

 

- Synd att det var en sån kort resa! Jag hade förbrett mej för en längre.

 

- Jaha. Nu var vi i Kina...

- HA! Jag slår vad om att jag kan komma före både dig Tottie och Wera till den gamla bron där borta!

- Ska vi slå vad?

- Yes, för jag kommer ändå vinna!

- Klara, färdiga...

 

- NEJ DU TJUVSTARTADE!!!!!! FUSK!

- HAHA, JAG VINNER!

 

 

lite konstigt slut, men ändå... Skicka förslag till misansims@hotmail.com!

 


Av Misan - 14 juli 2012 15:56

Det är inte så bra bilder bla. för att kameravinklarna eller vad man ska kalla det är mycket sämre i The Sims Medeltiden.

Och Jon kanske inte är såååå lik som i TS3, men det är väldigt svårt att göra dem lika... 

För er som inte vet är luta ett instrument som påminner om en gitarr.

Läs  den första delen här! Annars kommer du inte förstå vad den handlar om.



Färgkarta:


Jon

Tesha

Rhona

Seanna

Bartendern Glubb

Gäster/nya simmar.

 

 

 

- Vid väktaren! Här är inte en enda kotte, och mitt upträdande börjar om en halvtimme!! Du skulle skaffa hit folk!!!!

- Jo, men alla jag mötte sade att de hade viktigare saker för sig att göra än att titta på gormande lutspel.

- Gormande lutspel???? VA? Jag gormar inte på min luta!!!!!!

- Nej, men det är vad de sa.

- Jag ska allt kolla vad som är mer spännande än att titta på lutspel! gormade barden Rhona och gick ut ur det lilla värdshuset.

 

*mutter* Vad skulle vara bättre än klassisk luta?? *mutter*. 

Rhona gick till stadens torg för att kolla upp var alla var en ledig kväll som denna.

 

När hon kom fram var det tommare än vad det var i värdshuset. Men då hörde hon ett ljud från byn. Hon lyssnade lite nogrannare. Jo det var fiolspel. 

USCH! Vem vågar förgifta byn med fiolspelande? 

 

Rhona stegade surt tillbaka till värdshuset.

 

Aja, det kom ju, två besökare iallafall. Tre med bartendern.

 

Efter föreställningen var slut satte sig Rhona och skrev en dikt som hon fått insperation till under dagen.

 

När dikten var färdig gick hon och la sig.

Hon vaknade sent nästa morgon. Tillskilland från de andra simmarna i kungadömet så fick hon sovmorgon. I utbyte med att vara uppe sent på natten. 

 

Efter frukost gick Rhona ut för att samla insperation till dikter och pjäser. Det gjorde hon varje morgon.

 

Ja vet, lite adel-tema.

När hon samlat lite insperation från simmarna arbetade övade hon lutspel.

Alltid samma vanor, inget nytt händer. Och enligt de flesta har jag det MEST varierande jobbet. Tänk om något spännande skulle hända.

Suck.

 

Jon stapplade ut ur skogen, tidmaskinen hade han gömt där inne på ett säkert ställe. Han hade fullt av rivsär efter att ha blivit jagade av en björn och därmed ramlat ner i ett hål med brännässlor. Som tur var sprang björnen vidare, den hade inte sett hålet som Jon ramlat ner i. Nu var klockan ca 10 på morgonen,fast Jon var inte helt säker.

En stig, vilken bra början, tänkte Jon och följde stigen. Han såg ett stort slott och några små hus längre bort.

- Ett kungadöme, sa Jon för sig själv.

   

Vilken tur man har, ett värdshus!

 

Jon gick in i värdshuset. Han kände plötsligt hur trött han var.

   

Hoppas det finns en säng på övervåningen...

 

Och det gjorde det. Jon somnade omedelbart. Några timmar senare vaknade han av musik från en luta.

 

Jon gick ner för trappan. 

     

Där stod en kvinna, det var hon som spelade på lutan.

 

När hon spelat klart gick Jon fram och hälsade.

- Hejsan.

Öhh, heej. Vad vill du mej och mitt värdshus??

- Jag är resande, jag skulle vilja veta var jag kan bo medan jag stannar här. Och om jag ens får stanna här?

 

- Haha, det kan inte jag bestämma! Du får fråga vår monark om den saken.

- Var kan jag hitta honom?

- Du kan hitta henne i det stora slottet, om du missat det, det är rätt stort.

- Vad heter du?

- Barden Rhona. Du då?

- Jon. Brukar man inte tala om vad man heter här? 

- Inte om det inte är nödvändigt. Fast det är trevligare att kalla folk vid namn och inte "du där, ja du med de höga stövlarna"!





 

- Okej, tack för hjälpen, nu går jag.

- Vääääänta lite nu va. Jag har alltid ett par frågor till folk jag har hjälp.

- Vad då för frågor, frågade Jon misstänksamt.

- Ett, varför är du här? Två, var kommer du ifrån? Tre, du vet väl att vår monark är värsta odjuret??

- Jag är här för att jag vet inte så mycket om den här tiden och jag kommer från framtiden, eller ökengatan 57 för att vara exakt. Nej, jag visste inte att eran monark är värsta odjuret!

- Taskigt, jag fick ju mer frågor än svar!! Är framtiden en roligare plats??

- Nej, eller det beror på vem man är. Där är det tex. förbjudet att döda eller mörda någon annan sim. 

Oj, wow, vilket ställe det där framtiden verkar vara.

-


 

Jon gick vidare mot slottet.

- HÖRRU, GLÖM INTE ATT KNÖBÖJA FRAMFÖR TRONEN OCKSÅ!!!!! ropade Rhona.

- OKEJ, TACK!!!

Hoppas att Jon får stanna. Han verkar vara en ganska nice kille.

 

Det första Jon ser när han stiger in i slottet är den stora tronen omringad av skulpturer i trä och sten.

På tronen sitter Drottning Seannna.

 

Jon gjorde som Rhona sagt och ställde sig på knä framför tronen.

- Vad vill du, undersåte?

- Jag skulle be om att få en bostad medan jag är här. Jag skulle kunna arbeta ett tag om det skulle behövas.

- Här, ta den här och träna tills du är slut. Kom tillbaka då.

- Tack så mycket ers kungliga höghet, sa Jon och kollade vad han hade fått av monarken. Det var ett svärd och rustning.

  

AJ!! Inte skrika, då kommer drottningen tro att du inte klarar uppdraget som du fått. Och då måste du åka hem till din egen tid igen...

Jon gick upp för trappan till ett träningsrum.

   

Där tränade han tills han inte orkade mer. Det gick inte så bra. Rustingen var tung och svärdet var konstigt att använda. Jon hade ju aldrig slåssts med svärd förut.

 

Nu är jag HELT utmattad! Puuuhhh.

 

Jon berättade att han hade bara tränat i en halvtimme och att han var alldeless slut.

- Aha, då får du lämna detta kungadöme genast! Om någon ser dig inom kungadömet inom 12 timmar ger jag dem rätten att kasta dig i hålet!

Hålet? Vad kan det vara? Jag har en känsla av att jag inte vill veta det...

Då packar jag mina saker och ger mig av då.

- Ja. STICK!

Jag går till värdshuset på vägen till skogen och tackar Rhona för all hjälp.

 

- VA?? Kastade hon ut dig från kungadömet?? Precis vad jag trodde... De enda hon ser värde på är de som finns i kungadömet, eller om man kan gå med i hennes armé! *GRR*

- Jo, hejdå! Jag dår åka hem till min tid igen! Tidsmaskinen funkar bara till ett ställe och hem... Sedan får man bygga en ny.. Det var trevligt att få chansen att träffa dej!

  

- Vänta, du behöver inte gå! Eller du får inte gå!

- VA?

- Du kan vara på övervåningen här på värdshuset, där får bara jag vara. Ingen kommer märka det! De andra kommer tro att du gett dig av.

- Menar du att jag ska stanna?

 

 

 

 

 

Uppdateringen på annulunda resmål kommer inte vara lika hög eftersom jag inte spelar medeltiden lika mycket som sims 3.

Nu har bloggen en mail! Kolla åt höger bland menyavdelningarna!

Av Misan - 13 juli 2012 18:07

Nu är den här, den mycket sena fortsättningen på tottie, jag har typ haft ett uppehåll i min blogning, och nu har jag ca 6 besökare per dag, innan hade jag kanske ca 15!!  Where are you readers???

Glöm inte att följa bloggen och kolla in Fantas tävling!!!!( titta tidigare inlägg).


De tidigare delarna! intro, del 1, del 2.


Färgkartan!!


Tottie 

Wera (Werrie)

George

Lorena

Vida

Leben

Gäster, nya karaktärer.

 

     

- Tottie, vakna.

- Jag sover... mumlade Tottie.

- Totima Hallrel Hederlin vakna!!!!

  

Va? Vakna? Jag är ju vaken. Nästan, mumlade Tottie lite piggare.

- Vi missar flyget om du inte går upp och packar BUMS!

- Flyga? Ska vi flyga till det nya huset?

- Varför skulle vi flyga några kvarter????

- Oj varför är du en kines???

- Upp och packa, vi ska till Kina!

- Jaha, det förklarar ju saken, sa Tottie och gick upp.

   

Så de här kläderna kanske inte är så kinesiska, men det är snygga...

- TOTTIE KOM, JAG SKA SNACKA LITE MED DEJ!!! 

- PÅ VÄG, ropade Tottie tillbaka och sprang ner för trappan.



 

När..

- Vi har ingen tid för frågor, flyget till Kina går om 3 timmar, så vi behöver åka snarast. Jag bokar taxi och du väcker Leben.

Det kommer aldrig gå att få upp Leben klockan 5!!!!! Jag hörde honom spela klockan 2 innan jag somnade. Det går framför allt inte att få upp honom om man säger att man ska till Kina.

- Säg inte det då, säg att vi ska till något varmt ställe. Han kommer att packa fel grejer men jag packar ner varma kläder till honom.

- Okej då...




 

- Är det inte puckat att åka utomlands när man flyttar om en vecka??

- Nejdå, då får  flyttgubbarna och George flytta alla saker ifred. 

- Ska inte pappa följa med??




 

- Nej, Vida och George kommer stanna hemma. Nu måste du väcka latmasken.




 

Hur tusen ska man väcka honom??? Jag får testa såhär...

 

Jag vet, konstigt slut, men ändå...

Bättre än inget.

Kommentera vad ni tycker!!! 

Nu ska de till Kina!

Jag vet att det har varit mycket tråkiga delar än så länge. Men det kommer att bli bättre, Lorena och George kommer att gifta sig, flytten och KINA! mm.

 


   

 

Hej!

Jag har spelat Sims sen jag var 7 år och jag gillar det fortfarande.

Det hela började med The Sims 2, sen Medeltiden, sen det jag spelar bara nästan nu The Sims 3.

Jag skriver om mitt eget spelande, downloads buggar ibland små berättelser och saker som faller mig in.

Annars är jag galen i katter och Gaga. 

 

Jag gör gärna en gratis header till dej. 

blogg.se också.

 

Jag länkar inte bloggar, de som är länkade är de som jag läser. 

Men om du vill veta om du ska följa eller gilla bloggen,

läs bloggen istället för prestationen!

Lämna en kommentar, är det något som är dåligt, eller något som är bra?

Presentation

 

 

Copyright, ingen får ta mina bilder om jag inte sagt jag inte tillåtit något undantag!!!!

 

 

49 besvarade frågor

 

 

Hitta mig på thesims3.com som Misakatt, bli gärna vän med mig där! Klicka på bilden för att komma till min sida!

 

Mina egenskaper.

 

Kattperson, hetlevrad, älskar att bada, bokmal och dramatisk.

Följ mig gärna på instagram där jag heter Misakatten och lägger upp bilder på mest mina katter och min vardag :) 

Följ mig på twitter, misakatt där också ;)

Vill du spela något spel mot mig? Det vore kul! Sök på misansims eller misakatt så är det jag :)

     

    

Spelar du sims?
 Ja, MYCKET
 Nej, aldrig testat
 testat

     

Du får skicka frågor, tips till bloggens mail.

Vill du något annat får du självklart skicka det också!

Om du vill kan jag göra en header till dig, maila och berätta hur du vill ha den!

Jag tar emot gästinlägg och korta berättelser i bara en del eller två.

Om du har mer avancerade frågor, maila dom hellre istället för att skicka dem i frågerutan!

 

Hoppas du mailar till mig!

 

     

 

    

 

        

 

   

 

Vill du att jag ska länka din blogg?

Jag länkar bara bloggar jag läser dagligen!

Men var lugn, jag går in på i princip alla som länkat till sin blogg i kommentarerna!


Skapa flashcards