Välkomna till Misans blogg!

Alla inlägg under juni 2012

Av Misan - 30 juni 2012 19:51

Hej, hoppas att många har längtat till andra delen av Tottie! För det har jag.


Läs de tidigare delarna om du inte läst denna serie förut!! Introduktionen, Del 1.


Färgkarta:

Totima(Tottie)

Lorena (mamma)

George (pappa)

Vida

Leben 

Wera(Werrie)

Gäster 




 

Leben sov i soffan, medans teven pratade. Leben hade tittat på en rysare till kl 3.00 och sedan somnat. Nu vaknade

han av morgonljuset som kom in genom de strora lyxiga fönstren kl 10.

  

- Oj, jag måste somnat... mumlade han för sig själv och gick upp. 

- TUT TUT!!

Nej, satte pappa på torktumlaren innan han gick till jobbet.

Leben stängde av det förfäliga tuten från torktumlaren och tog ut tvätten. Sen gick han och lagade pannkakor till frukost. 

    

I köket satt Lorena och åt en tidig lunch.

- Nämen, här kommer du, sa hon.

- Mh. När måste vi flytta?

- Flyttgubbarna kommer idag. Skulle inte förvåna mig om det mesta var nerpackat i morgon. Vi ska ju inte ha kvar så mycket.

 

- Nä det ska vi ju inte. sa Leben dystert, han hade vuxit upp i det huset, han ville inte flytta. Sen tittade han på teve repriser resten av dagen.

- Jag är rädd att vi inte kommer att hinna flytta till den nya kåken innan jag måste vara på plats i det nya kontoret.

- Oroa dig inte för det, om jag måste ska flyttgubbarna få jobba hela natten.

- Det lär nog behövas, sa George och log åt sin blivande fru.

   

- Vidas kaka.

- Nej, min kaka säger man.

 

- Vida sova.

- Vida inte sova.

- Jo, Vida ska sova så att du kan lära dig nya saker imorgon.

  

- Ändrade planer, vi ska flytta in snabbare, om en vecka bor vi där.

- Va, varför det, varför kan inte pappa bara gå upp lite tidigare och köpa en ny bil så att han kommer till jobbet fortare???

- För att alla anställda där är fint folk, i fina kretsar, om man inte bor där får man inget gott rykte, och POFF så var den karriären slut!

- Du kommer få ett eget rum, ett större!

- Bryr mej inte, jag delar hellre rum med både Leben och Vida om vi får stanna då!!!

- Men Tottie...

- Godnatt! Kom nu Vida.

- Godnatt här med.

    

Tottie går och lägger sig. Hon drömmer om att hon får stanna kvar i sitt hus och in flyttar Wera till dom. Pappa behöver inget jobb på ett bättre ställe, han åker iväg tidigt med en snabb bil till det coola kontoret i city.

 

 

Ledsen att det blev fel färg i slutet! Tänk er att det är svart!

Kanske lite kort del men jag kunde inte komma på vad som skulle hända. Så glöm inte att rösta! Just nu leder anternativet att de ska åka utomlands med de nya pengarna! Vilket land?

Frankrike? 

Egypten?

eller

Kina??

eller ska de ens åka utomlands?? RÖSTA!

KOMMENTERA!!!



Av Misan - 29 juni 2012 10:17

Hej jag hade fått önskemål om råd om fotografering!(usch jobbig mening!)

För att kunna zooma in bättre och så, klicka på knappen ÖVER caps lock! Jag kom på detta när min katt alltid gick på mitt tangentbord och tryckte på den knappen!  (vet ej om den knappen finns på MAC!) 

Här är några bilder, några från Sims och några från real world!!!!

 


En grej jag brukar göra är att spela med en familj, och sedan pausa spelet. klicka på mellanslag, så att man kommer till en annan sim, och snurra runt den, fota! De gör alltid något roligt när man inte styr dem! En rolig rörelse asså! 

Detta är en sådan! Om simmen inte gör något roligt, gå till nästa! osv! Någon måste ju göra något roligt.


 

Samma tjej fast hon springer och ser tankspridd ut!

  

Testa gå till katvyn och plåta lite lnadskap!


  

Pausade precis när hon fick en fisk! Jag snurrade runt och hittade en bra vinkel där man såg fisken i närbild och tjejen!


 


Så här såg hon ut när jag pausat! Det är samma bild fast i olika vinklar, denna och den bilden under.

 

 

 


En trött Misa!

  

Detta är Misa som kattunge i mitt knä!!! Fotad med en Xperia.

  

Misas tassen!



 

Jag vet att det är vääääligt mycket katter på de här bilderna! Men detta är Misa igen, mellan två ryggstöds "pinnar".


Misa och hennes bror Nisse! 


Nisse hade tagit in en fjäril, den hade förlorat lite av vingen så den kunde inte flyga...

    

Snygg ring va?? Man ser att vingen är trasig. ( Jag skulle släppa ut den, men det satte sig fast på min hand ch ville inte av!)

  

Om man tittar på tallen, på sidan, så ser man att bilden är åt "fel" håll!

 

 


Hoppas att detta gav inperation till nästa gång ni tar fram kameran! 

Jag har fotat med en Iphone 4s. 

Jag kanske in lärde er nått nytt, men som sagt, insperation!!!!!!!!  haha.

KOMMENTERA VAD NI TYCKER!


Av Misan - 27 juni 2012 08:13

Hej, ett livstecken bara! Vad ska hända i nästa Tottie del? Jag har ju bestämt lite, men ni får bestämma också!!!!

Komentera och skicka frågor om the sims 3, 2 eller medeltiden i frågerutan!!!!!!! 

  En bild från Tottie! 

Av Misan - 24 juni 2012 17:55

Jag kommer tyvärr inte kunna uppdatera de närmaste dagarna för jag ska på RIDLÄGER och rida!

Bra så att ni vet! Sedan ska jag göra klart del 2 av Tottie. 

Jag kommer hem torsdag kväll! Det kanske blir en uppdatering på fredag då?

KOMMENTERA, jag blir så glad av den där 1:an när jag loggar in! eller 5:a vore coolt...  

Ha det gÖtt resten av sommarlovet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Av Misan - 23 juni 2012 20:28

Nu kommer del 1 i Tottie!

För att förstå är det nog bra om du läser introduktionen!


Färgkarta:

Totima(Tottie)

Lorena (mamma)

George (pappa)

Vida

Leben 

Wera(Werrie)

Gäster 



-Åh, hej Werrie!

-Hallå, Tottie!

- Kan vi göra något?

- Ja, vi kan väl gå till strandpromenaden? Du måste hjälpa mig med läxan, jag har sparat den så att vi kan göra den tillsammans.

- Bra idé, vi ses där så fort som möjligt!

Med det orden lägger Tottie på och skyndar ner till stranden. Tottie och Wera brukar alltid träffas nere vid stranden sista dagen innan läxan ska lämnas in eller om något speciellt hänt, men ibland behöver inget ha hänt,det ända som behövs är att de har bara pratlust. 



 

När Tottie kommer ner till stranden är Wera redan där och väntar på henne.

- Hejigen!

-Helloooo, svarar Wera.

- Ska jag hjälpa dej med läxan innan det blir mörkt eller?


 

-Vad är X i talet 249+X=811 i uppgift 28b? Jag fattar verkligen inte!

-Hm, jag får titta efter. Aha, X är 562.

-Tack!


- Här står det att man ska jämföra vilka varor man skulle köpt hos elbutiken för 10.000 simdaler med än kompis.

- Jag skulle köpt en eltandborste för 50 simdaler och sedan gick jag till leksaksbutiken och köpa en nalle till min

lillebror, sen skulle jag spara resten.

- Hmm, jag tror att man bara fick köpa grejor från elbutiken...

   

Under tiden viskar Totties förälrar om något inne i badrummet.

- Har du sökt ditt jobb?

- Ja, ja, jag har ju det!!

- Men varför är du kvar på det gamla kontoret då?

- För att de kommer skicka ett mail om jag får jobbet eller inte, det var bara 30 platser och det var mer än 70 stycken som sökte! 

- Men du behöver verkligen det jobbet! Annars kommer vi aldrig kunna köpa riktiga kläder, av snygga märken mer!

 

Omedvetna om samtalet mellan George och Lorena har Tottie och Wera gjort klart sina läxor för länge sedan och  pratar ändå tills det börjat skymma.

- Jaaag lovar! Jag har aldrig varit så rädd i hela mitt liv, aldrig att jag går på det spökhotellet igen!

- Var det så läskigt? Jag menar, det är ju ändå på låtsas!

- Det är riktiga skådespelare ju, inte dockor som det brukar vara! 

- Påtal om inget vad mörkt det har blivit, vi kanske ska gå hem. Så att polisen inte kommer förstås.

 

- Ja, oj, det är ju nästan kolsvart! Hejdå då!

- Vänta lite, kan jag få sova över hos dej?

- Självklart får du det! Kom så går vi hem till mej.

 

-OJOJOJ, vad god mat du lagar Leben!

-Ja han lagar alltid våran mat, han är riktigt duktig på det för att bara ligga och titta på tv lata sig hela dagarna.

- Haha, vad du var rolig då Tottie!

- Det är sant du är jätte bra kock! Det kanske du ska bli? sa George.

 

- Just det Werrie, du får sova på sängen på min och Vidas balkong, det får inte plats med två sängar och en spjälsäng i vårt rum.

-Jag vet, det brukar ju bli så.

Tottie går och nattar Vida som alltid innan hon går och lägger sig, fast det är ju inte så konstigt för att de delar ju rum. Sen går hon ut på balkongen  för att säga godnatt till Wera.

   

Tottie himlar med ögonen, Wera har redan somnat. På mindre än fem minuter. Hon måste verkligen tycka att den här sängen är skön, men de har ju inte så bra sängar hos Wera och hennes familj heller.

 

Tottie somnar också fort, hon sover djupt och väckarklockan tickar. Tick tack. För varje tick tack kommer den närmare sju då den ska ringa, så att Tottie ska ha en timma att äta frukost och göra sig iordning för skolan.

 

Klockan slår sex. Klockan slår sju och väckarklockan ringer. Tottie vaknar inte.

 

När det är fem minuter kvar tills skolabussen ska komma klockan åtta så vaknar Wera. Hon tycker att det är för ljust ute på balkongen och kollar vad klockan är. Hon får panik och väcker Tottie. 

Tottie vaknar i ett ryck och slänger på sig kläder och drar med Wera ut till bussen.

 

-VÄNTA! Jag har inte klätt på mig!


  

Tottie vänder med Wera i hälarna och springer tillbaka in i huset, där klär Wera på sig och de springer flåsande tillbaka till bussen och går ombord.

   

- Försovit er? frågade busschaffören så fort de satt sig.

- Ja.

 

Efter skolan säger de hejdå och går hem till sig.

 

Hopppas, hoppas, hoppas, hoppas, hoppas att jag fått ett maiiiil! Tralalalala!!!!!!!! Jag kommer jobba på stort kontor, tralalalalala!!!!

 

Logga in på mailen och du har ett jobb!!! Tralalala!!

Här ska vi seeeee, 4 nya mail, reklam, reklam, rolig bild från Leben och....

 

Ett mail från kontoret!!!!!!! Det står, skumma skumma igenom. hmmmm....

- JIPPI!!!

- Vad skriker du för, kom hit!

- Vad är det? Har du fått mailet? 

- Jo jag har en sak att berätta...

 

- AHHH, hatar när du är löjlig, du fick ett mail, men fick du jobbet eller inte?

- Jag fick inte... vara kvar på mitt gamla kontor!! Jag ska börja på det stora, det med de stora fönstren och elva våningar!!!

   

- Tröja.

- Tlöja.

- Nej, rrrrrrrrrrr.

- lllllllllll.  NEJ! FEL! LLLLLL! Hur?

- RRRRRRRRR, försök flera gånger så funkar det sen, är du hungrig?

- Varsågod

- TACK.

- RRRRRRRRRR!

- LLLLLLRRRRR! HAHA! RRRRRRRRRR!

- Grattis du har lärt dig R ljudet!

- Kom lite till soffan Tottie! Hela familjen, eller låt Vida stanna kvar och äta.

 

- Jo det är såhär. Ni har ju  vuxit upp här. 

- Ja det vet vi väl.

   

-  Vi börjar med att jag har fått en löneförhöjning!

- Oj grattis pappa!

 

- Men vad har det med att vi har vuxit upp här att göra med din lön?

- Eftersom därför har jag och Lorena har börjat planera ett bröllop.

 

- Oj, GRATTIS IGEN! När ska ni gifta er?

- Vi vet inte rikigt kanske om ett år...

- Ett år?

  

- Vi vill ha flyttat in ordentligt i vårat ny köpta hus innan vi gifter oss!

- ????

 

Ska jag fortsätta med serien?


Av Misan - 23 juni 2012 13:53

Nu utan någon som helst förvarning ska jag börja med en ny serie med namn Tottie! Jag kanske ska byta namnet om jag får en snilleblixt.

Här är en introduktion! 


 

Hej, jag är Totima - jag vet det är världens fulaste namn- men jag kallas Tottie. Jag är rätt bra i skolan, jag gör mina läxorna snabbare än alla mina vänner, men det är inget att skryta med. Men mina vänner har något de kan skryta med, de kan sjunga så vakert allihopa, förutom jag. Det är likdant för dom, de tycker det inte är något att skryta med. Våran familj har pengar så att vi klarar oss, vi behöver inte snåla med att äta gott och köpa nya grejer, men vi har inte en förmögenhet heller. Vi har det bra som det är. 

 

  Detta är min bror Leban, Leban betyder typ Livet på tyska. Han satte sig i tvsoffan i princip så fort han tog examen. Mamma har tvingat pappa att tvinga upp honom ur soffan varje torsdag och följa med honom till gymmet. Det är tur det, annars skulle Leban vuxit fast i soffan med tv-spelskonsolen i hand. Så funkar det i våran familj.

 

Vida är den yngsta i familjen, hon är snart 2 år. Mamma och pappa måste verkligen tycka om ordet livet för att Vida är livet på spanska. Mitt namn betyder ingenting, men det är ändå orginellt, enligt mamma och pappa. Varje dag efter skolan går jag in till mitt och Vidas rum och pratar och lär henne gå. Jag älsar verkligen henne, hon är sig själv, och hon är smart. Hon förstår allt på sitt egna sätt. 

 Detta är min mamma. Hon heter Lorena Hederlin och är den prydligaste mamman jag känner. Hon jobbar i bokhandeln några timmar om dagen, så hon tjänar inte så mycket pengar där. När hon är hemma så städar hon efter Vida, tvättar eller köper grejer i stan.

Mina pappa George Hallrel jobbar hela dagarna så man ser inte så mycket av honom, på helgerna arbetar han över eller går på konferanser med jobbet. När jag var liten gick vi och badade varje Lördag i den allmäna poolen eller hemma, men inte längre. Det är för barnsligt för mig. Fast det var så roligt. När jag badar badar jag med mina vänner. Mamma hatar att bada, hon solar och tittar på när vi badar istället.

    

Detta är min bästa kompis, Wera, jag kallar henne Werrie. Hon sjunger vackrast i klassen, hon har varit Lucia flera år i rad.  Men hon håller sig i sidan av mig, hjälper mig. Det behövs för jag är nog populärast i klassen. Men jag gillar henne för så fort jag kommer i ett trubbel jag försöker prata mig ur så kommer hon alltid på ett kort försvarande argument som får alla att tystna. Sen går vi därifrån.

Tillskillnad från mig har hon  inte alls nog med pengar i familjen, hon brukar ärva in kläder när jag växer ur mina. Därför brukar vi alltid gå hem till mig, jag har bara varit hos henne en gång. Huset var litet och trångt, det fanns bara 2 små sovrum som 4 barn, en baby och hennes mamma och pappa delade på, ett badrum med en dusch och ett kök med en liten matsal. Men trädgården var annorlunda, det var inte en klippt gräsmatta med några träd som det brukar vara. Utan det var långt blommande gräs med stora hängande träd, längre bort oldade familjen tomater och sallad, inte för att det är godare utan billigare. 



Texten om Wera blev väldigt lång för att hon bor på ett annat ställe med ett annat liv.

Vad tycker ni om den här historien? Ska jag göra fler delar?

Vad tycks? 

Av Misan - 22 juni 2012 11:59

Ha en go midsommar idag!

Äta sill och potatis och dansa runt en blommig midsommarstång, och dansa! 

 

 

 

 

Av Misan - 22 juni 2012 00:21

Idag har jag ägnat dagen åt att spela The Sims Medeltiden. 

Jag hade uppdraget bröllop, så jag passade på att ta några bilder. Det hann tyvärr bli natt... 

De skulle gifta sig i hamnen vid solnedgången, men de kom försent och inget gick riktigt som planerat  .

       

Och där dog någon annan...


Bilderna blev inte så bra för att det var natt och det var ett berg bakom kameran, då "flyger" bilden upp när man ska fota, det är lättare att fota i sims 3!

   

 

Hej!

Jag har spelat Sims sen jag var 7 år och jag gillar det fortfarande.

Det hela började med The Sims 2, sen Medeltiden, sen det jag spelar bara nästan nu The Sims 3.

Jag skriver om mitt eget spelande, downloads buggar ibland små berättelser och saker som faller mig in.

Annars är jag galen i katter och Gaga. 

 

Jag gör gärna en gratis header till dej. 

blogg.se också.

 

Jag länkar inte bloggar, de som är länkade är de som jag läser. 

Men om du vill veta om du ska följa eller gilla bloggen,

läs bloggen istället för prestationen!

Lämna en kommentar, är det något som är dåligt, eller något som är bra?

Presentation

 

 

Copyright, ingen får ta mina bilder om jag inte sagt jag inte tillåtit något undantag!!!!

 

 

49 besvarade frågor

 

 

Hitta mig på thesims3.com som Misakatt, bli gärna vän med mig där! Klicka på bilden för att komma till min sida!

 

Mina egenskaper.

 

Kattperson, hetlevrad, älskar att bada, bokmal och dramatisk.

Följ mig gärna på instagram där jag heter Misakatten och lägger upp bilder på mest mina katter och min vardag :) 

Följ mig på twitter, misakatt där också ;)

Vill du spela något spel mot mig? Det vore kul! Sök på misansims eller misakatt så är det jag :)

     

    

Spelar du sims?
 Ja, MYCKET
 Nej, aldrig testat
 testat

     

Du får skicka frågor, tips till bloggens mail.

Vill du något annat får du självklart skicka det också!

Om du vill kan jag göra en header till dig, maila och berätta hur du vill ha den!

Jag tar emot gästinlägg och korta berättelser i bara en del eller två.

Om du har mer avancerade frågor, maila dom hellre istället för att skicka dem i frågerutan!

 

Hoppas du mailar till mig!

 

     

 

    

 

        

 

   

 

Vill du att jag ska länka din blogg?

Jag länkar bara bloggar jag läser dagligen!

Men var lugn, jag går in på i princip alla som länkat till sin blogg i kommentarerna!


Ovido - Quiz & Flashcards